Workplace Development-  Ny leverantör inom förändringsledning och arbetsplatsstrategi på arbetsplatsenifokus.se

Workplace Development- Ny leverantör inom förändringsledning och arbetsplatsstrategi på arbetsplatsenifokus.se

Workplace Development- är ett av tjänsteföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

”arbetsplatsenifokus.se kommer att hjälpa oss att skapa de bästa arbetsmiljöerna! Forumet gagnar kunskapsöverföring, bygger och stärker varumärken och framförallt underlättar det för våra kunder att hitta rätt. Jag känner mig mycket stolt och inspirerad av att vara en del av detta forum”, säger Jenny Lidén, Förändringsledare, arbetsplatsstrateg och senior flyttprojektledare

Workplace Development skapar arbetsplatser att må bra i, berättar Jenny Lidén. De skapar miljöer som inspirerar, utvecklar och framförallt främjar välbefinnande. De bästa arbetsplatserna är de arbetsplatser där välmående står i fokus, där arbetsplatsen är dynamiskt utformad och följer arbetssättets ständiga utveckling. Lokaldimensionering, inredningskoncept och gestaltning bygger förutsättningar för en välmående och framåtlutad organisation, menar Jenny Lidén.

Hon berättar att idag behöver vi skapa arbetsplatser som ”pushar”, trots att många av deras kunder står inför stora kostnadsbesparingar (en konsekvens av pandemin). Workplace Development utvärderar hur skrivbord används, de återvinner och förädlar befintlig inredning. Med mycket små medel driver de utveckling och effektivitet.

Arbetslivet idag är en extremt volatil miljö, berättar Jenny. Hur ser arbetssättet, arbetsplatsen och mötet ut imorgon? Om en månad? Nästa år?

"Det enda vi alla är säkra på är att det utvecklas och ändras i en mycket snabb takt. Förutsättningarna till att må bra i detta är att skapa dynamiska miljöer som organiskt kan växa, krympa, förändras i takt med arbetssättet och förutsättningar", menar Jenny.

Hon säger att idag behöver arbetsplatser förädlas till ett verktyg som gynnar affären, skapar förutsättningar för välbefinnande och som utvecklar arbetssättet. Genom att de arbetar tätt ihop med kunden, förstå marknaden, verksamheten, kulturen och arbetssätten kan de formulera en strategi för hur framtidens arbetsliv utformas för den specifika kunden.

Hon tycker att det är viktigt att utmana sina kunder i arbetet, för då kommer också insikter. Det är viktigt att utmana med vad Agilt arbete innebär för organisationen? Hur kan de skapa sömlösa samarbeten och snabba leveranser? Vad innebär Digitalt – Distans – Kommunikation – Självledarskap – Tillitsfullhet för dem? Var finns det brister? Hur inspirerar vi och skapar dynamik?

Beteenden och miljön driver eller stjälper affären, menar Jenny. Hon säger att med nya insikter och stärkt mod formulerar Workplace Development tillsammans med kunden en unik strategi för hur framtidens arbetsliv utformas.

Det utvecklade arbetslivet innebär optimerade förutsättningar för fokus, inspiration, kreativitet, samverkan och produktivitet. Detta ger en långsiktighet och gynnar den hållbara och lönsamma affären för organisationen då avstampet för utvecklingen tagits utifrån medarbetarnas behov.

Jenny avslutar med att säga att Workplace Development vill vara en del av arbetsplatsenifokus.se då detta är framtiden. Tillsammans skapar vi en kunskapsintensiv miljö där arbetsplatsen är i fokus och erfarenheter stärker!

Workplace Development referenser: IP Only, Ymer Technolgy, Enfo Sweden, Länsförsäkringar Jämtland, Jämtkraft, SEB m. fl.