arbetsplatsenifokus.se               presenterar stolt veckans företag

arbetsplatsenifokus.se presenterar stolt veckans företag

" arbetsplatsenifokus.se är Sveriges första opartiska plattform som samlar kompetenta experter och leverantörer på en och samma plats i arbetet mot framtidens kontor", säger Annicka Dickson VD- ansvarig utgivare.

Idag startar vi med  ”veckans kunskapspartner”. Vi presenterar flera företag varje vecka fram till release av arbetsplatsenifokus.se den 1/9-2020.

arbetplatsenifokus.se lyfter branschen ”framtidens kontor och arbetsplats” i sin helhet med en bredd av kunskap i arbetet mot framtidens kontor genom kompetenta leverantörer.

Läsaren kan söka och spara kunskap inom allt ifrån digitalisering, AI, hjärnhälsa till inredning och arbetsplatsstrategi mm. Läsaren kan också spara leverantörer inom olika professioner. Allt ifrån inredningsarkitekter, projektledare och arbetsplatsstrateger till IT / teknik företag och mötesteknik-proffs m.fl.

Vi välkomnar

GoToWork är ett av företagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring allt från arbetsplatsstrategi, förändringsledning till projektledning, fysik arbetsmiljö och förstudier. De har fokus på förändring till goda arbetsplatser som främjar innovation, välmående och produktivitet– platser där alla kan arbeta.

" Arbetssättet utgår alltid från Människan, Platsen och Tekniken. Tillsammans skapar dessa tre perspektiv förutsättningar för att maximera värdet för, verksamheten"  säger Karin Ståhl, VD på GoToWork.

Shadowplay arkitekter är ett av arkitektföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring inredningsprojekt, varumärken samt återbruk och miljötänk. Shadowplay har fokus på formgivning som är viktigare än någonsin, med en tydlig linje som håller samman olika delar.

"Varje projekt kräver sin stil och vår ambition designmässigt är att inte fastna utan att alltid våga tänka nytt", säger Anna Nyborg Lafveskans inredningsarkitekt SIR/MSA arkitekt SAR/MSA, VD Shadowplay arkitekter.

Resultat projektledning är ett av företagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring allt från förankring, hyreskontraktsförhandling, lokalsök till projektledning, inredning, företagsflytt och förstudier.

”Vi har fokus på väldefinierade Lokalprogram för en lyckad hyreskontraktsförhandling, och samtidigt att skapa en effektiv lokalsökning för företag som vill flytta eller för att stötta de företag som står inför en lokalförändring i sitt befintliga kontor. Detta innebär även förankring av resan med medarbetare”, menar Christer Johanson VD Resultat Projektledning

WPA  är ett av företagen som kommer att bidra med kunskap kring förstudier. WPA är en digital plattform bestående av tre moduler: digital intervju, interaktiv analys och lokalprogramsutveckling. WPA analyserar organisationer på individ-, grupp- och organisationsnivå med fokus på medarbetarna, dvs vad de gör, med vilka de gör det och hur de uppfattar den fysiska och sociala arbetsmiljön.

"Processen skapar en förståelse för hur en förändring av arbetssätt, fysisk miljö och beteenden ger effektivare organisationer, vilket är det som kunden i slutändan vill uppnå.” säger Thomas Samuelsson, nordisk representant för WPA