Ny webbshop ger Sensonor nya kunder

Nya produkter, nya marknader, nya kunder. När Sensonor nu byter strategi för att nå andra typer av kunder är valet självklart. En webbshop som kan kopplas ihop med affärssystemet IFS, med Ateles som utvecklingspartner. Projektet har gått snabbt, och nu är den nya e-handelsplatsen live.

Norska Sensonor arbetar med avancerad sensorteknologi och är världsledande på mikrosensorer, tryckssensorer, gyrosensorer och termiska sensorer. För att enkelt kunna leverera produkter och ge bra service åt kunderna har en webbshop utvecklats.
- Webbshopen är en ny säljkanal för oss. Vår förhoppning är att många kunder kommer att använda den, säger Stig Johnsen, projektledare på Sensonor.

En viktig parameter för Sensonor var att den nya e-handelslösningen skulle gå att koppla mot affärssystemet IFS. Idag har Ateles ett partnerskap med IFS.
-Vi har byggt en webbshop där både befintliga och nya kunder kan handla. Men lika viktigt har det varit att sätta upp en koppling mot deras befintliga affärssystem. Detta leder till en stor förbättring av deras affärsprocesser, med en hög grad av automatisering av hela flödet, menar Jonas Svensson på Ateles.

Valet av Ateles som leverantör av webbshopen berodde på att de kunde koppla ihop systemet mot IFS och att de kunde leverera snabbt. Och projektet har löpt på enligt plan.
-Vi är väldigt nöjda med projektet och genomförandet har gått smidigt, utan obehagliga överraskningar. Ateles har haft en god styrning av projektet och vi har gjort det vi var eniga om att göra. Det är mycket duktiga människor som gör de tekniska lösningarna, säger Stig Johnsen och menar att den största utmaningen ligger internt.
-Vi måste kunna tänka nytt och anpassa oss efter nya marknadsförutsättningar. Jag är övertygad om att webbshopen kommer att fungera bra.

Läs mer om Sensonor på www.sensonor.no

• kommunikation
  • plattform