Genombrottsaffär för ledande svenskt jobtech-företag

Fler än var tionde arbetande i Sverige får nu tillgång till Auranests smarta jobbsökartjänster. Detta efter att jobtech-bolaget ingått ett nytt avtal med fackförbundet Kommunal.

För Auranest är det ett genombrott att Kommunal väljer att använda bolagets egenutvecklade jobbsökartjänst när man vill öka rörligheten på arbetsmarknaden för förbundets medlemmar. I projektet med Kommunal kallas Auranest-tjänsten för Trampolin och syftet för Kommunal är att tillgängliggöra arbetsmarknaden för varje enskild individ.

- ”De kommande tre åren har Kommunal möjligheten att stödja över 500 000 medlemmar på arbetsmarknaden” säger Philip Stankovski VD för Auranest.

Avtalet bygger på ett tidigare av media uppmärksammat pilotprojekt där tjänsten funnits tillgänglig för medlemmar i södra Sverige sedan hösten 2016. Över 1500 användare har redan registrerat sig för tjänsten och bland användarna utmärker sig framförallt undersköterskor som är en eftertraktad grupp på arbetsmarknaden.

För Kommunal är det en del i deras förändringsarbete.

”Vi tycker det är oerhört spännande att kunna erbjuda våra medlemmar en tjänst som de hanterar själva och som kan bidra till att de får upp ögonen för vilket värde de har på arbetsmarknaden. På sikt hoppas vi att våra medlemmar blir rörligare på arbetsmarknaden.” säger Peter Hammarin, ombudsman Kommunal.

Auranests vision är att tillgängliggöra arbetsmarknaden för varje enskild individ med smarta tekniklösningar inom jobtech där företaget just nu är ledande.

-“Vi vill vara jobtech branschens motsvarighet till vad Klarna eller Paypal är inom fintech & Momondo eller Amadeus är inom travel, det är självklart att man kommer i kontakt med oss när man vill hålla sig aktuell på arbetsmarknaden” säger Philip Stankovski, VD Auranest.

Auranest är nu i dialog med ett 20-tal fackförbund i Sverige och har ett sedan tidigare ett omnämnt samarbete med Lärarnas Riksförbund samt med försäkringsbolag och omställningsföretag.

Philip Stankovski, VD Auranest
Mail: ps@auranest.com