Garants podcast Kampen om Gården

Garant släpper podcast om livet på en mjölkgård

Nu släpps ljudäventyret ”Kampen om Gården” där en laktosintolerant bärfis får hela sitt liv omkullkastat efter att bonden meddelat om att gården ska säljas. Tillsammans med sina vänner på mjölkgården tar fisförnäma herr Bärfis upp kampen för att stoppa försäljningsplanerna. I det rafflande ljudäventyret för hela familjen möter lyssnaren flera unika karaktärer – bland annat den ständigt babblande Myggan och paddelentreprenören Paulina.

Kampen om Gården vänder sig främst till unga mjölkdrickare och släpps inledningsvis i fyra avsnitt. Podcasten är ett nytt format och den dramaskrivna berättelsen blir därmed det första ljudäventyret som släpps från Garant. Perfekt att lyssna på till frukosten, bilresan eller som godnattsaga.

– Våra mjölkbaksidor är en rolig kanal att nå ut till en yngre målgrupp på och därför är vi extra spända och taggade på att släppa vårt första ljudäventyr där man får följa med Bonden och hans djur på Gräddgården. Garant är ett nyfiket varumärke med glimten i ögat så formatet kändes helt rätt för oss. Vårt mål med ljudäventyret är att på ett kul och informativt sätt berätta om hur vardagen på en svensk mjölkgård faktiskt kan se ut, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation Dagab, Axfood.

Kampen om Gården är skriven tillsammans med contentbyrån Borg & Owilli som samproducerat avsnitten med produktionsbolaget Studio Olga. Berättelsen är skriven av Philip Kullgren och David Borg och regisserad av Astrid Mohlin. Musiken är komponerad av indieartisten Johanna Svensson som sjunger ledmotivet om hur herr Bärfis försöker rädda Gräddgården.

Podcasten finns där poddar finns och kommer framför allt synas på Garants mjölkpaket i form av en QR-kod som tar mjölkdrickaren till alla avsnitt. Under året kommer fler avsnitt att släppas där lyssnaren får lära sig mer om hur en mjölkgård fungerar och höra fler spännande äventyr. Garants mjölk hittar du på Hemköp, Willys, Mat.se och Tempo.

Mer information om Kampen om Gården hittar du på Garantskafferiet.se.
Lyssna på Kampen om Gården här
.