Svinnsmart grönsaksmix av 50% svinnråvara från Garant!

Svinnsmart grönsaksmix av 50% svinnråvara från Garant!

Vi jobbar aktivt med att utveckla vårt sortiment med lösningar som minskar matsvinnet. Vår senaste nyhet, grönsaksmixen raw slaw, innehåller 50% svinnråvara av grönsaksdelar som vanligtvis väljs bort – stammen från broccoli och morot samt från spetskål och strimlad rödbeta. Varje påse innehåller minst 50% bortvalda grönsaksdelar som kompletteras med andra grönsaker. Grönsaksmix raw slaw är vårt senaste tillskott av färdigskurna sallads- och grönsaksmixer. Under våren 2020 lanserade vi två portionsförpackade soppmixer som även de innehåller minst 50% svinnråvara.

• Garant grönsaksmix raw slaw sallad

För mer information, kontakta:
Emma Töpel Hanson, Chef Marknadskommunikation Egna Märkesvaror Dagab,
en del av Axfood, emma.topel.hanson@axfood.se

--

Garant betyder mat som är bra för dig och din omgivning. Det låter fint, det känns enkelt, men kvalitet kräver sitt arbete. Våra krav är höga, vår process kan ibland ta år. Det krävs mycket för att platsa i vårt skafferi. Men vi gör det svårt för att det för dig ska bli enkelt att välja något som är bra. För vi är vad vi heter. En garant till dig. Som garanterar bra mat.