Into The Valley listas i The Guardian och flera andra välkända internationella medier

Det är stor hype kring den elektroniska musikfestivalen Into the Valley trots att den aldrig har ägt rum än. Festivalen har inte bara fått stor uppmärksamhet i svensk press och på sociala medier, utan även internationellt sätt har den fått stor synlighet. Flera välkända festivallistor toppar eller rekommenderar Into the Valley som en festival väl värd att besöka.

Den helt nya festivalen Into the Valley, belägen i det majestätiska Dalhalla i Dalarna, har en imponerande lineup för den som känner till den lite smalare delen av elektronisk dansmusik. Veteraner som Ricardo Villalobos, Richie Hawtin och Adam Beyer, kommer dela scen med välkända, något yngre artister såsom Four Tet, Nicolas Jaar och Nina Kraviz, och även mindre kända, både svenska och internationella, ansikten.

Hela konceptet med Into the Valley, med alltifrån musiken och den vackra platsen, till fokus på avancerat ljus och ljud, kvalitet på mat och dryck samt dekor och konst verkar locka dansanta människor världen över. Och som sagt, även internationell media hyllar Into the Valley. För några veckor sedan skrev The Guardian att festivalen var en av de tio bästa festivalerna, Jetsetter.com listade den som nummer 4,  Beatport som tvåa, Decoded Magazine som tvåa och Destination Clubbing som etta, och här finns även flera andra att nämna.

- Spridningen är långt över förväntan. För oss är ju Into the Valley världens häftigaste grej, så det känns ju toppen att det finns andra som håller med, även folk långt utanför Sverige. Som tur är har vi ett väldigt bra internationellt kontaktnät som hjälper till att sprida budskapet både bland internationell media och även till människor som brinner för musiken, säger Sophie Valencia Vogel, PR-ansvarig för Into the Valley.

Line-up Into the Valley:
Acid Paul, Adam Beyer, Aril Brikha, Axel Boma, Âm, Baba Stiltz, Bella Sarris, Ben Klock, Benoit & Sergio, Brawther, Carl Craig, Clea Herlöfsson, Chez Damier, Dana Bergquis, Dewalta, Dixon, DJ Harvey, Dj Koze, Eli Verveine, Floating Points, Four tet, Genius of Time, Ida Engberg, Jessie Granquist, Joel Mull, John Talabot, Kim Ann Foxman, Kornél Kovács, Linny Hex, Motor City Drum Ensemble, Mount Kimbie (dj-set), Nadja Chatti, Nicolas Jaar, Nina Kraviz, Petre Insiprescu,
Raresh, Recondite (live), Rhadoo