Into the Valley x Discobelle: Linny Hex

Den andra artisten att släppa en mix i samarbetet med Discobelle, en av de största musikbloggarna i Sverige, är ingen mindre än DJ:n Linny Hex. Mixen innehåller mestadels nysläppt techno och är inspirerad av hennes 2015, det bästa året hon haft som DJ sedan hon startade 2008.

Segrén Hedlund brinner för elektronisk musik och gillar givetvis andra som också gör det. Discobelle är ett exempel på andra som hyser lika stark passion för musiken och därför har man nu teamat upp för att släppa exklusiva mixar med några av Into the Valleys artister. Jessie Granqvist var den första att släppa en mix och Linny Hex är alltså den andra.

Denna mix är inspirerad av Linnys 2015, hennes bästa år som DJ sedan hon startade 2008. De flesta spår är nysläppt techno med snabba trummor.

- Mixen är perfekt att lyssna på medan man dansar loss i soluppgången på ett open-air, berättar Linny Hex.

Liksom många andra i branschen, började Linny sin DJ-karriär på välbesökta undergound-klubbar. Vid den tiden bodde hon i London, något som också kom att prägla musiken. Ungefär fem år senare har Linny Hex fortsatt ta plats på klubbscenen, men då genom mer renodlad techno och house. Hon har spelat på stora arenor och festivaler i framförallt Sverige, men även i London, Köpenhamn, USA och i Asien. Genom ett samarbete med Rood.FM i England och hennes egna program i P3's Musikguiden har Linny Hex positionerat sig som en mångfacetterad DJ inom genren. Segrén Hedlund kan därmed säga att besökarna kommer uppleva något alldeles extra när Linny Hex kör sit DJ-set i Dalarnas skogar och Into the Valley.

Hör Linnys mix på Discobelle eller Soundcloud