På förra årets möbelmässa lämnade Bjelin själva över golvet i showroomet i Stockholm till Joyn Studio som i sin utställning visade konstobjekt från The Ode To på Stockholm Design Week 2021.

Så ska Bjelin stötta hållbar formgivning 2022

För ett år sedan, mitt i pandemin, tog Bjelin initiativet att hjälpa till med golv till mötesplatser, scener, utställningar eller andra aktiviteter som lyfte fram hållbar formgivning under hashtaggen #TheFloorIsYours. I år får vi äntligen en riktig möbelmässa igen. Bjelins löfte om att skänka golvet för att stötta hållbar formgivning fortsätter då att gälla även på årets mässa Stockholm Furniture and Light Fair 2022.

- I höst ställer vi ut på möbelmässan igen men vi vill samtidigt slå ett slag för hållbar formgivning och skänker golv till andra utställare. Vårt enda krav är att golvet inte får slängas efter aktiviteten utan återvänds efteråt, säger Tomas Klinta som är Creative Director på Bjelin.

Bjelins golv är lätta att klicka ihop och isär och går därför enkelt att flytta på efter en installation. Det spelar ingen roll hur stort eller litet företag du representerar eller om du är en oetablerad formgivare som behöver golv till din utställning.

Bjelin har ett starkt fokus på innovation och hållbarhet som till exempel patenterade klickgolvsteknologi och företagets senaste miljöinnovation – härdade trägolv. Därför riktar Bjelin erbjudandet främst till möbelföretag och formgivare som har samma fokus.

Anmäl intresse eller tipsa om någon som är värd ett Bjelingolv här…

Bjelin ingår i en svensk familjeägd företagsgrupp baserad i skånska Viken i Sverige med flera hypermoderna produktionsenheter i Kroatien. Företagsgruppen som Bjelin ingår i har 2 200 anställda och omsätter närmare 2 miljarder SEK. Under sin anställning i Perstorp 1977, uppfann grundarna världens första laminatgolv och på 90-talet utvecklade de innovationen “klickgolvet” som är den ledande produkten. Bjelins globala säljorganisation marknadsför den senaste gröna golvinnovationen, det härdade träet som är en ny teknologi för att tillverka tåliga och miljövänliga golv. Företagsgruppens innovation och utvecklingsföretag, Välinge Innovation, står bakom den patenterade teknologin Woodura® som används i tillverkning av de härdade trägolven. www.bjelin.se