Ett av Sveriges mest romantiska hotell finns i Umeå!

Ett av Sveriges mest romantiska hotell finns i Umeå!

Inför alla hjärtans dag i helgen har Tripadvisor utnämnt de 25 mest romantiska hotellen i Sverige och Stora Hotellet ligger på en 6:e plats med storstadshotellen. Utöver det har Stora Hotellet även kommit på 9:e plats i kategorin bästa hotell och för bästa service.

Varje år så utser Tripadvisor världens populäraste hotell baserat på miljontals omdömen av gäster från hela världen. Vinnare utses i de sju kategorierna: Bästa hotell, fynd, Bed and Breakfast, romantik, bästa service och små hotell. Fokus ligger på service, kvalitet och värde av hotellet.

-"Jag är personligen mycket stolt över mina kollegor som visar hur vårt personliga, genuina norrländska värdskap har betydelse för våra gäster. Tripadvisor är ett verktyg som inte endast är av vikt för gäster som ska hitta sitt boende, utan även för vår organisation och personal som får bevis på uppskattning för sitt goda värdskap". Säger Anna Gemrud Mörner, Hotelldirektör på Stora Hotellet.

Tripadvisor användare har tidigare belönat Stora Hotellet en 5:e plats i bästa hotell kategorin, bästa service, en av de mest romantiska och även 3:e bästa lyxhotellet i Sverige 2015.

-Det är roligt att vi 2 år efter nyöppning fortfarande bibehållit målsättningen att ge topservice och energin samt glädjen i att ta hand om våra gäster". Fortsätter Anna Gemrud Mörner, Hotelldirektör på Stora Hotellet.

Se vinnarna av Travellers’ Choice 2016 påwww.tripadvisor.se/TravelersChoice-Hotels.

Stora Hotellet i Umeå ägs av Fort Knox Förvaring AB som är en koncern som utöver hotell- och restaurangverksamheten i Blå Huset Hotell Umeå AB även arbetar med affärsutveckling och kapitalförvaltning i Umeå. Fort Knox är även huvudägare i lokala fastighetsbolaget Balticgruppen. Totalt arbetar drygt 200 personer inom koncernen, som omsatte närmare 1 miljard kronor år 2012. Fort Knox är även starkt engagerade i stadens kultur- och idrottsliv, utbildningsväsende och inom forskningen.