BOLIST Leverantörsmässa 2024

Årets BOLIST Leverantörsmässa – Många vinnare och ett starkt engagemang

I samband med den klassiska BOLIST-mässan på Elmia i Jönköping, som gick av stapeln i helgen, utsågs Rockwool till Årets Leverantör medan BOLIST Taberg och BOLIST Järnhandel Lilla Edet fick pris som årets medlemsföretag inom bygg- och järnhandel.

Leverantörsmässan drog precis som förra året många besökare och totalt var cirka 125 leverantörer och 650 medlemmar på plats vilket gjorde att deltagandet översteg 1000 personer. BOLIST Leverantörsmässa börjar nu närma sig 25 år och är ett viktigt inslag i kedjans produktkunskap, kompetensutveckling och relationsutbyte.

-Vi har en unik position på marknaden med det stora butiksnät vi har från norr till söder. Vår styrka är de lokala entreprenörerna och deras erfarenhet, kunskap och engagemang. Mässan blir därför en perfekt mötesplats för utbyte på alla plan, både mellan medlemmar men också med våra leverantörer, säger Magnus Hemmingberg, Kedjechef BOLIST.

Fokus på leverantörsmässan låg mycket på de nyheter som kommer men också en stor vikt på kunskapsöverföring från leverantörerna till butikerna.

-Det finns en fin tradition, stolthet och storhet med mässan. Många leverantörer är på plats tillsammans med våra medlemmar och som alla gör en stor satsning för att utveckla affären, säger Daniel Belmonte, Inköpsdirektör på Mestergruppen Sverige.

Även BOLIST presenterade sina kommande marknadssatsningar och koncept. Sedan tidigare har utrullningen och implementeringen av det nya butikskonceptet kommunicerats och påbörjats ut till medlemmarna. Under mässan i år presenterades bland annat den pågående satsning som görs inom digitalisering och affärssystem men även BOLIST Masterclass som är kedjans kompetensutvecklingsprogram.

Leverantörsmässan avslutades med en galamiddag där priser delades ut till både medlemmar och leverantörer. Rockwool blev Årets Leverantör medan BOLIST Taberg och BOLIST Järnhandel Lilla Edet alltså fick pris som årets medlemsföretag inom bygg- och järnhandel.

-Grattis till alla vinnare men också ett stort tack till alla som varit med och gjort 2023 till ett bra år som har genererat i ökade marknadsandelar. Det är glädjande att se allt det engagemang som finns i kedjan och som hela tiden hjälper till att driva varumärket framåt, avslutar Magnus Hemmingberg.