SJ stödjer Cycle for Change

I dag meddelar SJ att de går in och stödjer välgörenhetsprojektet Cycle for Change 2015 - ett projekt som ligger helt i linje med det proaktiva miljöarbete SJ redan utför inom både hållbarhet och miljö. SJ som erbjuder klimatsmarta transportalternativ har sedan 20 år tilldelats den prestigefyllda utmärkelsen Bra Miljöval - Miljökrav ställda av Svenska Naturskyddsföreningen - som innebär att alla SJs resor sedan 1994 är miljömärkta.

- Vi har valt att stödja Cycle for Change då det är ett välgörenhetsprojekt som utöver miljö, klimat och hållbarhet även uppmuntrar till god hälsa. Att anmäla ett eget lag var därför ett naturligt steg i detta samarbete och nu hoppas vi att andra företag följer efter och deltar som ett led i deras egna miljöarbete, säger Helle Wikström, Hälsostrateg på SJ.

SJ har anmält sig som första lag - SJ Cycling Team - till Cycle for Change 2015, något vi som arrangör är väldigt glada och stolta över.