Sommarhits när Ekman & Syd gästar Sommartorsdagarna® - 27 juli

Sommarhits när Ekman & Syd gästar Sommartorsdagarna® - 27 juli

Sommartider hej hej Sommartider!!
Ja, mer sommarkänsla än såhär tror vi inte att vi får på Sommartorsdagsscenen i år. Alla sommarhits du kan tänka dig kommer att levereras som pärlor på ett band när Tommy Ekman och Micke Syd ifrån Freestyle respektive Gyllene Tider kommer till Borås.

P4 Sjuhärad möter lokala artister
Under fyra av Sommartorsdagarna® 2017 möter P4 Sjuhärad några av traktens mest intressanta och lovande artister på scenen på Stora Torget. Det bjuds på livemusik och samtal om livet som musiker, om drivkrafter, förebilder och tankar om framtiden. Intervjuar gör Sara Nygren. P4 Möter ser du torsdagarna 13, 20, 27 juli och 3 augusti kl. 20.00.

Sommartorsdagarnas innehåll:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 18 maj
19.00 Lokalt förband - program släpps 4 maj
20.00 P4 Sjuhärad möter lokala artister
21.00 Huvudartist: SYD & EKMAN
21.00 Dansband - program släpps 12 april
22.00 Torsdagsallén på Hemgården – musik av unga för unga - band släpps senare i vår
24.00 SYD & EKMAN på Grands Nattklubb

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget Borås TME medfinansiärer.

Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd Borås TME, 0705-41 54 44

Mer om huvudartisterna - Sommartorsdagarna® 27 juli 2017
SYD & EKMAN -
GALET MED HITS FRÅN FLERA DECENNIER FRÅN GYLLENE TIDER & STYLE!
Dom är mer kända som Tommy Ekman från gruppen ”Freestyle” och Micke Syd från popbandet ”Gyllene Tider”, band som regerade Musik-Sverige på 80-talet. De har med sina dåvarande band och grupper levererat låtar som:

Sommartider
Vill Ha dig
Fantasi
Juni Juli Augusti
När Vi Två Blir En
Dover Calais
Flickorna på TV2
Ögon Som Glittrar

Ja…. Listan är otroligt lång, och nu kan du få ta del av allt det bästa av två världar när Syd och Ekman har slagit sig samman och tillsammans kommer till Sommartorsdagarna i Borås för att leverera Sveriges igenom tiderna största HITS!