Han levererar bäst kundservice i Sverige

Han levererar bäst kundservice i Sverige

Kundservicemedarbetaren Richard Sefyrin Lund, 27, på kreditmarknadsbolaget Entercard är bäst i Sverige på att ta hand om kunder. Det står klart när resultatet från 2,5 miljoner kundundersökningar presenteras. Utmärkelsen är baserad på data från undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future och kunderna har gett vinnaren maxbetyg.

Jag blev väldigt överraskad och glad, det är ett fint kvitto från kunderna. Men även om det står mitt namn på priset så är det ett pris till Entercard också. Jag hoppas att det här ska inspirera och motivera ännu fler till att göra det lilla extra för att leverera en engagerad kundupplevelse, säger Richard Sefyrin Lund, kundservicemedarbetare på Entercard.

Att ha engagerade medarbetare är en viktig faktor för att kunna leverera en bra kundupplevelse. Engagerade medarbetare skapar lojala kunder och stärker affären.

Jag är noga med att behandla varje kund och varje ärende så unikt som möjligt. Det är viktigt att inte se kunden som ett ärende som klumpas ihop med andra ärenden utan att engagera sig, lyssna in, individanpassa och ge ett personligt bemötande. Att ta sig tid till att förstå vad som är viktigt för just den här kunden är helt avgörande, säger Richard Sefyrin Lund.

Utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare” delas ut av undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future och är helt och hållet baserad på kundernas egna åsikter.

Om utmärkelsen ”Sveriges bästa kundservicemedarbetare”:

• Utmärkelsen prisar den person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Data från 135 företag och 2,5 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger till grund för beslutsunderlaget. Totalt har data från över 9 400 enskilda kundserviceagenter analyserats för att få fram vinnaren.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2020 och har samlats in under hela året.

alexandra@aderstennorlin.com
+46 (0) 70 - 771 51 65

Om Brilliant
Brilliant är en del av Wise Group och är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar för kund- och medarbetarupplevelser. Företaget erbjuder agerbara och datadrivna kund- och medarbetarinsikter som hjälper företag och organisationer att fatta beslut som stärker affären. Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Resultatet av Brilliants data visar gång på gång att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Företagets vision är att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor.