Fånga bollar med Statoils nya mobilapp Bollanza

Fånga bollar med Statoils nya mobilapp Bollanza

Nu lanserar Statoil en ny mobilapp med augmented reality-teknik. Det innebär att man kan samla virtuella bollar i sin mobiltelefon.

Mobilappen Bollanza är en del av Statoils stora sommarkampanj där man kan handla och tanka och samla till olika typer av bollar under sportsommaren 2012.

– Det är första gången vi testar den här nya tekniken vilket känns mycket spännande. Mobilen är något som alla har med sig ute på vägarna idag och det är roligt att vi nu flyttar ut vår stationskampanj utanför stationerna, säger Susanna Edberg, webbansvarig Svenska Statoil.

I appen finns över 1 500 virtuella bollar utplacerade i hela Sverige. Naturligtvis finns de på alla Statoils stationer men också på populära sommarplatser och andra knytpunkter. Exempelvis finns bollar på nöjesparker, badstränder och på campingplatser. De virtuella bollarna har olika värden och man kan lösa in dem mot sommarens samlarmärken eller andra produkter.

Svenska Statoil har funnits i mobilen som app sedan hösten 2010, och arbetar kontinuerligt med att uppdatera och utveckla sin mobila närvaro.

– Vår målsättning är att finnas tillgängliga genom att ha en bra och öppen dialog där det passar kunden bäst, oavsett om det är på våra stationer, i mobilen eller på Facebook, säger Susanna Edberg.

Statoils sommarkampanj pågår hela sommaren på alla fullservicestationer. Varje gång man tankar eller handlar för minst 50 kronor får man samlarmärken. Samlar man 30 märken får man en boll, och det finns fyra olika bollar att välja mellan. Med Bollanza-appen kan man samla sina märken ännu snabbare genom att fånga virtuella bollar och lösa in på Statoil.

För ytterligare information, kontakta:
Susanna Edberg, webbansvarig, Svenska Statoil, Telefon: 070-429 6925. e-post: sued@statoilfuelretail.com
Tove Grönkvist, kommunikatör, Svenska Statoil, telefon: 070-429 6445, e-post: tovgr@statoilfuelretail.com

Svenska Statoil AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag och ett helägt dotterbolag till Statoil Fuel & Retail ASA. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig mat på vägen, gott kaffe på nymalda bönor som är ekologiskt och Fairtrade-märkt, biluthyrning, biltvätt och Svanenmärkt spolarvätska på pump. För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se. Följ oss också på Facebook.