Nyhet -

Claremont i Affärsvärlden: ​Innovation och konkurrenskraft med hjälp av management- och IT-konsulter

Innovation och konkurrenskraft med hjälp av management- och IT-konsulter. I senaste numret av Affärsvärlden (16 november 2016) intervjuas Claremonts koncernchef Peter Lundström om företagets fortsatta utveckling och om vikten av gemensamma grundvärderingar och 'raving fans'. Dessutom avslöjar Peter att Claremont etablerar fyra nya dotterbolag efter årskiftet, samtliga med specifik spetskompetens och unikt erbjudande.

Entreprenörsskapet är en del av Claremonts DNA och bolagiseringsstrategin en central del av företagets tillväxt. Claremont uppmuntrar medarbetarna att komma på idéer som tilltalar både kund- och rekryteringsmarknaden och låter dem bygga nya satsningar i form av dotterbolag. Claremont har genom åren byggt upp en bredd som gör att konsultbolaget nu kan skapa övergripande erbjudanden som hjälper dem att stötta kunderna även i tidigare skeden av förändringsresan.

- Vi vill komma in i ett tidigt skede och skapa ett partnerskap med våra kunder. Det handlar inte bara om att tillföra rätt kompetens, utan att gå in med hela kroppen och hjälpa till där det behövs, från ax till limpa, menar Peter.

Läs hela artikeln här: Innovation och konkurrenskraft med hjälp av management- och IT-konsulter

• medarbetare

Per Thörnqvist