Claremont och Microsoft Dynamics 365 – i nytt partnerskap

Affärssystem utan integrationer? Microsoft löser det genom Dynamics 365, en plattform som rymmer affärssystemen ERP och CRM. Som partner till Microsoft Dynamics 365 erbjuder Claremont fler kunder att öka sin lönsamhet med ett färdig-integrerat systemstöd.

Affärssystemens syfte är att underlätta interna processer, men processerna tar inte hänsyn till begränsningar i affärssystem. Det är integrationerna mellan organisationens olika affärssystem som utmanar, ett arbete som är både dyrt och tidskrävande. Claremont ingår partnerskap med Microsoft Dynamics 365, en plattform där systemen CRM (Customer Relationship Management) och ERP (Enterprice Resource Planning) redan är integrerade.

Claremont har lång erfarenhet av att hjälpa företag att implementera affärssystem, effektivisera befintliga verksamhetsprocesser och hantera integrationer av affärssystem. Med hjälp av våra applikationskonsulter och systemutvecklare kan vi dra nytta av Dynamics 365 för att förstärka kundernas affär.

- Dynamics 365 räcker en bit på vägen. Men ingen blir framgångsrik genom att bara byta verksamhetssystem, poängen ligger i hur det implementeras och utnyttjas. Det kan vi, säger Johan Sellberg, som driver Claremonts erbjudande kring Dynamics 365.

Med Claremonts helhetserbjudande kring Dynamics 365 kan vi tillsammans med våra kunder fokuserar på de processer som på riktigt stärker deras position på sin marknad. Oavsett om de är kopplade till sälj och marknad, finans och ekonomi eller tillverkning och produktion.

Partnerskapet med Microsoft Dynamics 365 är en viktig strategisk satsning för Claremont och hjälper oss i vår strävan att fortsätta vara systemoberoende. Vi har sedan tidigare omfattande erfarenhet från bl.a. SAP och Oracle såväl som kompetens från Microsofts hela produktportfölj.

Johan avslutar:

- Tack vare vår expertis inom affärssystem och verksamhetsutveckling är vi en ’one-stop-shop’ och därmed en strategisk partner till våra kunder.