Prisbelønnet konsulentselskap fra Sverige etablerer seg i Norge - rekrutterer Tonje Berg til å lede satsingen

Tonje Berg er rekruttert for å bygge opp konsulentselskapet Claremont i Norge. Claremont er en anerkjent aktør i Sverige innen digital transformasjon og forretningsutvikling. Tonje jakter nå de beste hodene som vil bistå norske virksomheter på digitaliseringsreisen.

Tonje Berg

Det er nå klart at det er Tonje Berg som vil lede etableringen av det svenske konsulentselskapet Claremont i Norge. Dette blir selskapets første geografiske ekspansjon. Claremont har med stor suksess bygget seg opp til å bli en av de mest attraktive leverandørene og arbeidsgiverne innenfor IT og management consulting i Sverige. De har det siste tiåret blant annet hjulpet Axfood, J.Lindeberg og Bonnier med sine digitale transformasjoner. Med hjelp av Tonje vil Claremont bygge tjenestetilbudet i Norge rundt analyse, strategi, transformasjon- og endringsledelse, e-handel, forretningsprosesser og forretningssystemer.

- Claremont er en erfaren aktør med stor suksess i det svenske markedet. De leverer svært høy kvalitet i sine prosjekter og har en fantastisk kultur. Jeg har blitt svært imponert over det jeg har sett og gleder meg til å kombinere min kunnskap og erfaring om det norske markedet med ekspertisen til morselskapet i Sverige, sier Tonje.

Tonje kommer nå fra Acando Norge, der hun har vært Vice President og ledet forretningsområdet Digital Strategy & Transformation. Hun har nå fokus på å rekruttere de beste hodene til sitt team og starte opp de første prosjektene i Norge.

- Tonje er en utmerket leder for etableringen i Norge! Hun har imponerende erfaring, kunnskap om digitalisering og et solid nettverk i det lokale markedet. I tillegg har hun vist at hun er svært dyktig på å bygge team. Jeg er også overbevist om at Tonje har mye å tilføre vår forretningsutvikling i Sverige, sier Anders Söderman, forretningsområdesansvarlig i Claremont Sverige.

Tonje tiltrer som CEO i Claremont i Norge i løpet av august.

• Ekonomi, finans

Claremont tilbyr konsulenttjenester for den digitale verden med tjenester i tre kjerneområder; Business, Technology & Experience. Gjennom engasjement og entreprenørskap utvikler vi strategier og løsninger som gjør at både enkeltpersoner og selskaper vokser.

- Vi vokser sammen

Claremont er utnevnt til ”Super forretning” av Veckans Affärer 2015 og 2016 og Gazelle Company 2013, 2014 og 2015. I 2019 ble Claremont utnevnt som en av de mest attraktive arbeidsgiverne av Universum. Les mer på www.claremont.se.

Anders Söderman

Head of business area Marketing and Commerce +46 70 003 96 60