Styrelsen i organisationen We Don’t Have Time

Clarion Hotel Sign är stolt partner till Earth Day Week

Vi på Clarion Hotel Sign är stolt partner till Earth Day Week, en sexdagars klimatkonferens online mellan den 20-25 april. Konferensen arrangeras av We Don’t Have Time med dagliga sändningar under hela veckan mellan 15.00-18.00.

Upp emot 100 företagsledare, experter och engagerade talare från världens alla hörn är inbjudna för att dela deras kunskap och smarta klimatlösningar digitalt. Detta är ett perfekt tillfälle för alla som vill lära sig mer om klimatfrågan samt inspireras av nya lösningar och personer som gör stor skillnad för vår planet.

I rådande tider har ledningen för FN:s klimatkonvention beslutat, ihop med värdlandet Storbritannien att skjuta upp klimatmötet COP26, som skulle gått av stapeln i november i Glasgow i år till nästa år. Ett avgörande möte där klimatåtgärderna var tänkta att stiga till nästa nivå mot att uppfylla Parisavtalet.

• Världen måste tydligt lyfta hotet om coronapandemin, men vi kan inte tappa synen på den ännu större krisen som vår planet och dess människor står inför. När den globala ekonomin startar om måste den göra det med en tydlig och brådskande riktning mot en framtid med låga koldioxidutsläpp, säger Ingmar Rentzhog, grundare av We Don't Have Time.

Konferensen syftar till att stödja 50-årsjubileet för Earth Day men mer - att inspirera alla att få klimatjobbet gjort snabbt och i stor skala.

• Vi är glada och stolta att gå in som partner till Earth Day Week. Arbetet organisationen We Don’t Have Time gör för klimatet går helt i linje med vårt övergripande hållbarhetsarbete som genomsyrar hela hotellet, säger Henrik Berghult VD på Clarion Hotel Sign.

Konferensen där delegater möts via internet från studion på Clarion Hotel Sign och studion i Washington DC, kommer att hållas från måndag 20 april till fredag 24 april med ett klimathackathon på Lördagen den 25 april. Alla som vill kommer att kunna titta på och interagera med den dagliga konferensen från deras hem eller arbetsplatser genom att registrera sig på evenemangets webbplats www.wedonthavetime.org/earthday

Clarion Hotel Sign är med sina 558 rum, Stockholms största hotell. Den spektakulära byggnaden belägen mitt I Stockholm city är ritat av den svenske arkitekten Gert Wingårdh. Hotellets utrymmen representeras genomgående av möbelklassiker från Skandinaviens mest berömda formgivare, som Arne Jacobsen, Bruno Mathsson och Alvar Aalto. På hotellets restaurang Kitchen & Table Norrmalm by Marcus Samuelsson ska gästen mötas av en kulturell och kulinarisk upplevelse där smakerna inspireras från det mångkulturella Manhattan i kombination med influenser från Nordens traditionella tillagningstekniker. Selma City Spa på hotellets åttonde våningsplan är ett cityspa som erbjuder behandlingar, uppvärmd utomhuspool, relaxytor, bastu och fräscha rätter.