Clarion Hotel Sign nominerade till Årets Hållbarhetspris 2020.

Clarion Sign nominerade till resebranschens Hållbarhetspris 2020

Clarion Signs hållbarhetsarbete har resulterat i ytterligare en nominering på Grand Travel Award - denna gång i kategorin Årets Hållbarhetspris 2020. Genom att kontinuerligt arbeta med FNs 17 globala mål för hållbarhet och skapa engagemang både externt och internt är nu hotellet nominerat tillsammans med aktörer som SAS, SJ och Svenska Turistföreningen.

– Som Stockholms största hotell gör vi också störst avtryck och måste därmed ta störst ansvar! Vi vill ändra synsättet på hur man driver stora, hållbara hotell och vårt mål är att ligga i framkant genom sätta nya standarder för branschen. Vi behöver alla prata mindre och göra mer, säger Henrik Berghult, VD för Clarion Hotel Sign.

Under 2019 har Clarion Sign tagit ett krafttag om sitt hållbarhetsarbete och paketerat alla sina aktiviteter under namnet Sustainable Stay vilket innebär att hotellet strävar efter att alla som vistas innanför hotellets väggar ska vara mer hållbara där än om man skulle vara hemma. För att säkerställa detta har hotellet översatt alla sina aktiviteter till FNs 17 Globala mål för att på så vis säkerställa att hotellet tar sitt ansvar.

Genom detta års fokus har hotellet även tagit nästa steg i och genom riktade insatser som tex. plastreduktion tillsammans med Grönsakshallen Sorunda, klimatsmarta menyer i samarbete med Klimato samt är i farten med att ta fram en ny utbildning med Krogar mot Knark för att skapa en trygg och drogfri arbetsplats. I samarbete med Sweco och Able Foundation startade även hotellet hållbarhetsseminarierna A Sustainable Start som går av stapeln varannan måndag och som vägleder deltagarna i de globala målen med fokus på att skapa utrymme att inspirera, utveckla möjligheter och ta det där sista steget till action för att bidra till en hållbar planet.

Grand Travel Award går av stapeln den 13 februari, förutom Årets Hållbarhetspris är Clarion Sign nominerad i kategorin Årets konferensanläggning med övernattning.