Sofia B Olsson Operativ Ledare på VRÅ - Clarion Hotel Post

Sofia B Olsson bjuder in intressanta kvinnliga profiler till VRÅ REFRAMING för att driva utvecklingen mot en hållbar bransch

I februari bjuder Sofia B Olsson in intressanta och innovativa kvinnliga profiler till restaurang VRÅ där hon skapat en community för att driva utvecklingen mot en mer hållbar bransch.

#Härtardetslut Del 2

Avslöjandet om sexuella trakasserier på Operakällaren i November 2020 skakade ett helt skrå. Men det har också mobiliserat makthavare i branschen. Några av Sveriges främsta kockar, krögare och sommelierer berättade under uppropet #härtardetslut om verkligheten på kroggolvet och varför de kräver att branschen förändras inifrån.

Uppropet fick en enorm genomslagskraft och Sofia B Olsson som initierade uppropet tillsammans med Anna Broms kommer nu, ett år senare sammanföra kvinnliga kockar på Clarion Hotel Post för att hitta en väg vidare. Eventet kommer även sändas live så att alla som vill kan följa diskussionen. Målet är att så många som möjligt ska ansluta sig till nätverket efter denna träff.

• Vi är här för att driva en jämlik utveckling, till en modern och hållbar bransch. Vi har inte kommit dit vi är idag tack vare det vi varit med om, utan trots att vi utsått det vi gjort. Vi ville med detta upprop visa att vi är många kvinnliga förebilder i ledarposition som står för en positiv och jämlik utveckling av restaurangbranschen och vågar ta plats, nu är det dags att ta nästa steg för att omsätta ord i handling. Jag är otroligt glad över att ta emot några av restaurangbranschens mest kompetenta yrkespersoner för att slå våra kloka huvuden ihop samt skapa en gemensam meny, säger Sofia B Olsson Operativ Ledare på VRÅ och Initiativtagare till #härtardetslut och VRÅ REFRAMING.

Ledande yrkeskvinnor från restaurangbranschen som kommer från hela landet

Linnea Liljedahl Kock & Krögare Linnea & Peter, Örnsköldsvik

För mer kontakt

Sofia B Olsson sofia.b.olsson@choice.se +46725357327

Stina Danielsson stina.danielsson@choice.se +46709112564

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.