Danderyds kommun lanserar ComAround Zero™ internt

Danderyd kommun har valt att använda ComAround Zero™ för att avlasta IT-supporten. Tjänsten ska rullas ut till 500 personer i det administrativa nätet. Lanseringen av självbetjäningstjänsten sker i tre steg.

Danderyd kommun tror att trenden Self Service kommer att växa i framtiden. Allt i dagens samhälle går i den riktningen och nu också Danderyds kommun. Med automatisering och smartare och enklare arbetssätt snabbas processerna upp och sparar tid för personalen.

Tomas Westerberg, IT-arkitekt på Danderyd kommun, har på sitt tidigare arbete på Sollentuna kommun kommit i kontakt med ComAround och arbetssättet och såg nyttan även hos Danderyd kommun.

−Syftet med att använda ComAround Zero™ är i första hand att avlasta IT-supporten. Vi hoppas på en förändring där användarna vid enklare frågor kan leta reda på svaren själva istället för att ringa supporten. På så sätt kommer de kunna fokusera på mer komplexa ärenden samt arbeta mer proaktivt”, säger Tomas Westerberg.

Kommunens plan är att rulla ut ComAround Zero™ till de 500 personer som arbetar i det administrativa nätet under februari med eventuell utökning till fler senare. Lanseringen kommer att ske i tre steg. I samband med utrullning av Windows 7 och Office 2010 lanseras sajten med utvalt basutbud av guider förpackat under ”Ny IT-arbetsplats”. Därefter flyttas dokumentationen om telefonin in. I sista steget lägger de in sina egna guider kring sina verksamhetssystem i ComAround Zero™.

Om Danderyds kommun

Danderyds kommun ligger cirka en mil norr om Stockholm. Kommunen är uppdelad i fyra kommundelar – Danderyd, Djursholm, Enebyberg och Stocksund.

För mer information vänligen kontakta:

Tomas Westerberg
Danderyd kommun