Compass Group AB expanderar i Eskilstuna och öppnar i K43 - Eskilstunas modernaste kontorskvarter

Compass Group AB kommer att öppna restaurang, café och konferensanläggning i fastigheten Vägbrytaren 1, även kallad K43 - Eskilstunas modernaste kontorskvarter som nu byggs om av fastighetsbolaget Stenvalvet AB. K43 blir en naturlig mötesplats i centrala Eskilstuna.

Entréplanets loungemiljö med restaurang och café kommer att kunna erbjuda en livfull och trevlig miljö för spontana möten, lunch eller fika och vara en levande mötesplats. I anslutning till restaurangen och cafédelen byggs även en konferensanläggning som också ingår i konceptet. Planen är att restaurang och café öppnar för allmänheten sommaren 2020.

”Det känns otroligt roligt att få meddela att Compass Group har tecknat avtal med oss i K43. Vi har fört samtal med en rad tänkbara aktörer för att hitta den bästa samarbetsparten för att förverkliga vår vision om ett levande markplan i K43 tillsammans med. Valet föll på Compass Group, vars vision för restaurangen, caféet och konferensanläggningen i entréplanet stämmer mycket väl överens med vår. Behovet av en bra lunchrestaurang, ett café och konferensmöjligheter av det här slaget i centrala Eskilstuna är stort och vi ser verkligen fram emot att hälsa Compass Group välkomna in i lokalerna i augusti nästa år,” säger Mattias Tegefjord, förvaltningschef på Stenvalvet.

Compass Group utökar nu sin närvaro i Eskilstuna och ser uppdraget som både utvecklande och spännande. - ”Vi är mycket glada över att Stenvalvet valt oss som aktör att utveckla mat- och mötesplatsen på K43. Vi vill att det skall bli en inspirerande och innovativ miljö där matupplevelsen och excellent service står i centrum. Med vårt fokus på hållbarhet och nytänkande i kombination med vår långa erfarenhet av restaurang och service, är ambitionen att bli det självklara valet för såväl mat som konferens och möten i Eskilstuna, ” säger Henrik Strinning, VD Compass Group AB.

Kontaktperson:
VD Henrik Strinning

henrik.strinning@compass-group.se

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig service på fler än 250 enheter runt om i landet. Verksamheten omsätter över 1,3 miljard kronor och drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår till £23 miljarder (2017), med över 550 000 anställda i över 50 länder och man serverar över 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på www.compass-group.se