Compass Group tecknar avtal med Ullevåls Universitetssjukhus i Norge

Medirest AS, som ägs av Compass Group, har tecknat avtal med Ullevåls Universitetssjukhus i Norge. Avtalet löper på fem år med option på förlängning i ytterligare två år och gäller drift av patienthotellet Ullevål hotell med bl.a. nytt koncept för restaurang och café. Hotellet har sedan uppstarten år 2001 drivits av Medirest. Efter en ny upphandling i konkurrens med bl.a. flera väletablerade hotellkedjor kommer Medirest även framöver att vara med och utveckla hotellets position och roll såväl inom sjukhuset som på hela den norska marknaden.

"Medirest vinnlägger sig om att i handling synliggöra sitt motto "Trygghet, trivsel och variation" genom kvalitet, service och engagemang", säger Sigurdur Gardarsson, försäljningschef för Compass Group i Norge. "Medirest driver idag ytterligare tre sjukhushotell i Norge och detta är ett viktigt satsningsområde för företaget, som i och med det nya avtalet också framöver blir en stark pådrivare i en bransch där kraven på service är mycket högt ställda."

För mer information, kontakta:
Harriet Benlala, Marknads- och kommunikationsdirektör; Compass Group Nordic
Tel +46 (0)8 440 75 47