Byt jobb – få ditt drömäventyr som anställningsbonus!

It- och managementbolaget Consid lovar genom sin senaste rekryteringskampanj att uppfylla sina nyanställdas högsta äventyrsdrömmar i samband med anställningens start. ”Att slå två flugor i en smäll genom att både byta jobb och se till att infria sina äventyrsdrömmar är jag övertygad om kommer locka många”, menar företagets vd Peter Hellgren.

Consid har gjort sig kända för att lansera den ena uppseendeväckande kampanjen efter den andra i sin jakt på nya kollegor. Företagets vd, Peter Hellgren, menar att det är branschens brist på kompetens och utmaningen i att hitta rätt medarbetare som är grunden till företagets okonventionella rekryteringskampanjer de senaste åren:

– It-branschen lider av en kraftig kompetensbrist som tvingar oss att hela tiden tampas med våra branschkollegor för att attrahera de medarbetare som vi behöver rekrytera. Vi har idag tio individer som jobbar heltid med rekrytering hos oss, men behöver förutom detta vidta ytterligare åtgärder och hela tiden tänka steget längre för att attrahera de allra bästa förmågorna. Därför tar vi till dessa okonventionella metoder i form av kampanjer för att attrahera den kompetens vi så gärna vill åt.

Uppfyller nyanställdas äventyrsdrömmar

Med grund i detta tar Consid nu ett nytt grepp för att hitta nya potentiella medarbetare. Under hela semestertiden erbjuder de potentiella nya kollegor möjligheten att börja jobba för dem, och därmed ansluta sig till det äventyr man menar på att Consid-vardagen innebär – samtidigt som man lovar att uppfylla nyrekryternas äventyrsdrömmar. Oavsett om det är ett dykarcertifikat, att dyka bland hajar, åka på safari på Afrikas stäpp eller att hoppa bungyjump så kommer Consid i samband med anställningen erbjuda sina nyanställda att låta sina äventyrsdrömmar gå i uppfyllelse*, som en gyllene inledning till sin anställning hos Consid. Kampanjen gäller alla tjänster som Consid har utannonserade på sina kontor i Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping, Sundsvall, Örebro, Ljungby, Värnamo och Växjö.

– Våra tidigare kampanjer med diverse belöningar har låtit tala om sig långt utanför vår egen bransch, men den här tar nog ändå priset. Att slå två flugor i en smäll genom att både byta jobb och se till att infria sina äventyrsdrömmar är jag övertygad om kommer locka många, menar Hellgren.

Företaget beskriver kampanjen som en väg till att inte bara ta sig an äventyret som det innebär att byta jobb – utan även passa på att uppfylla en av de äventyrsdrömmar man länge haft men ännu inte gjort verklighet av:

Har du alltid velat lära dig segelflygning – men aldrig riktigt tagit dig tiden, kraften, satsat engagemanget och pengarna som krävs? Har drömmen om äventyret att ta dykarcertifikat, dyka med hajar eller hoppa bungyjump lagts på hyllan i takt med att livet sprungit på? Kanske har du alltid drömt om att lära dig mer om vin på en härlig gård på franska Rivieran, bestiga Kilimanjaro, åka på safari på Afrikas stäpp – men helt enkelt inte kommit till skott? Är du redo att låta drömmen av äventyret som ännu inte gått i uppfyllelse göra det – samtidigt som du hoppar på äventyret i att bli en del av Consid?”

Sommarkampanj ett strategiskt drag – tid för viktiga beslut

Kampanjen löper över hela sommaren. Att den är förlagd just under semestertid – när de flesta företag helt naturligt annars skalar ner – är från Consids håll ett strategiskt drag:

– De allra flesta skalar ner över sommaren så vi tänker att vi gör precis tvärtom. Dessutom är semestern ett ypperligt tillfälle att fundera över sin situation och ta viktiga beslut – som att byta jobb och planera för att hoppa på det äventyr som man alltid önskat genomföra men ännu inte kommit till skott med. Därför tror vi att vi har god chans att nå de som vi är ute efter genom att kommunicera kampanjen just under denna period, menar Hellgren.

Kampanjen löper till och med den 31 augusti. Läs mer på consid.se.

*Consid uppfyller äventyrsdrömmar upp till ett värde om 50 000 kronor. Eventuell skatt för äventyret betalas av den nyanställde.

• jönköping
  • göteborg
  • malmö
  • örebro
  • norrköping
  • linköping
  • ljungby
  • sundsvall
  • värnamo
  • växjö

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens nästan 300 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33