Copiax AB Ulf Dahlgren

Ulf Dahlgren blir ny Interim VD för Copiax

Ulrika Gregorsson, VD för Copiax, har valt att lämna tjänsten för ett nytt uppdrag utanför ASSA ABLOY-koncernen. Nu är Ulf Dahlgren utsedd till hennes ersättare med start från och med första juni.

Ulf Dahlgren har en gedigen bakgrund i och utanför säkerhetsbranschen med uppdrag inom bl.a. Certego som VD för Certego Norge, VD för Certego Danmark och Regional Manager in Region West, Mid & Stockholm för Certego Sverige. Utöver detta har Ulf Dahlgren haft befattningar som Country Manager/ Sales Director för Tikkurila Sverige och Region Director på Caverion.

”Vi är glada att få in Ulf Dahlgren och hans kompetens och erfarenhet i företaget”, säger Per Asplund, Försäljningschef på Copiax.

Ulf Dahlgren avslutar pågående uppdrag siste april och tillträder som Interim VD för Copiax i juni, där han kommer att vara baserad på Copiax huvudkontor i Kungens kurva. Ulrika Gregorsson lämnar Copiax i maj.

Per Asplund, Försäljningschef Copiax

per.asplund@copiax.se