VÄLKOMMEN UT | system 45 utekök har lanserats och @ballingslovab visar upp detta kök hos oss på @cosentinocitystockholm - helt klätt i Dekton Albarium.

Cosentino Scandinavia och Ballingslöv AB i spännande samarbete under Stockholms Designvecka för att lansera det helt nya uteköket klätt i Dekton Albarium hos Cosentino City Stockholm.

Cosentino Scandinavia, världsledande inom tillverkning och distribution av innovativa ytor för arkitektur och design, har via sitt tåliga material Dekton fått bli del av företaget Ballingslöv ABs senaste produktlansering- deras Utekök.

Tillsammans har de under Stockholm Design Week lanserat det fantastiska temat VÄLKOMMEN UT | system 45 i uteköket, som nu visas upp hos Cosentino City Stockholm i en spektakulär visning klätt i Dekton Albarium.

Dekton, Cosentinos revolutionerande material, är det perfekta valet för utomhuskök. Dess exceptionella hållbarhet och resistens mot extremt väder skapar en perfekt lösning för utomhusmiljöer. Med detta samarbete kan Ballingslöv AB erbjuda deras kunder möjligheten att skapa sina dröm-utekök som speglar deras personlighet och stil, samtidigt som de får en högkvalitativ och hållbar design.

Det nya system 45-uteköket har en stomme av syrafast rostfritt stål (1.4404), vilket ger enastående motståndskraft mot korrosion och röta. Detta innebär att kunderna kan njuta av sitt utomhuskök under lång tid framöver, utan att behöva oroa sig för försämring eller underhåll. För Cosentino Scandinavia och Ballingslöv AB betyder detta att kunderna erbjuds en högkvalitativ och hållbar produkt som kommer att överträffa deras förväntningar.

Det har varit en stor glädje att få samarbeta med Ballingslöv AB under designveckan för att lansera deras nya utekök klätt i Dekton Albarium hos oss i vårt Showroom Cosentino City Stockholm på Rosenlundsgatan/Designverket. Vi är väldigt stolta över att kunna visa besökarna den perfekta kombinationen av design och funktionalitet och möjligheten till ett drömlikt utomhuskök. Detta samarbete kommer att ge oss och Ballingslöv AB en spännande position när i branschen och för de som vill skapa personliga och unika utomhusmiljöer, säger Anna Granstig, marknadsansvarig på Cosentino Scandinavia.

Kom och upptäck oändliga möjligheter för ditt utekök tack vare nyheten från Ballingslöv AB. Köket finns även måndagen den 12e fabruari som sista dag hos Cosentino City Stockholm på Rosenlundsgatan 29b (ej öppet på helger). Låt dig inspireras av det magnifika temat "VÄLKOMMEN UT" med system 45-uteköket klätt i Dekton Albarium. Ge ditt utomhuskök en unik och stilfull touch som speglar din personlighet och skapar en plats där du kan njuta av matlagning och sociala stunder utomhus.

Välj mellan två noga utvalda Dektonfärger från designteamet hos Ballingslöv AB för att skapa ditt dröm-utekök. En plats att skapa minnen som varar i många år framöver. Alla återförsäljare av Ballingslöv är redo att hjälpa dig att förvandla din utomhusmiljö till en oas av stil och funktionalitet.

▫️ Uteköket har en stomme av syrafast rostfritt stål (1.4404).

▫️ Köksön har rymliga utdragbara lådor i perforerat rostfritt stål.

▫️ Lådorna och bänkskivan är tillverkade av materialet Dekton®, som ett UV-beständigt material som tål värme, frost, repor och fläckar. Materialets egenskaper lämpar sig därför också väl för ett utmanande skandinaviskt utomhusklimat.

▫️ Ballingslövs utekök erbjuds i totalt 64 olika planlösningar för att täcka alla önskemål och behov.

▫️ Alla uppsättningar finns i två olika ytfinish. Dekton Albarium och Micron.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.