Fotografen Mark Edwards och artistnätverket No More Lullabies till The Meeting Point!

Den brittiske fotografen Mark Edwards kommer till The Meeting Point tillsammans med sin senaste utställning Whole Earth. Även det svenska artistnätverket No More Lullabies kommer att delta i grupprocesserna kring några av våra viktigaste utmaningar kring hållbar utveckling och socialt ansvarstagande.

Mark Edwards är en av få miljökommunikatörer som personligen har sett de globala förändringarna som definierar 2000-talet med egna ögon. Uppdrag för fotomagasin, organisationer och FN-organ har tagit honom till mer än 150 länder.

Mark är en av de mest publicerade fotograferna i världen och ca 15 miljoner människor har sett hans utställning Hard Rain. Hans senast projekt – WHOLE EARTH – handlar om utmaningarna som ligger framför oss för att skapa en mer hållbar värld. Utställningen kommer att finnas på plats under The Meeting Point. Boken med samma namn kan du läsa online här.

Hämta pressbild här

Jan Eliasson kommenterar Mark Edwards senaste utställning i en intervju här.

No More Lullabies är ett artistnätverk där många av Sveriges mest spännande och intressanta musiker ingår. Den lika enkla som effektiva idén är att artister och konstnärer använder sin unika förmåga att nå ut till sin publik för att tala om för dem viktiga frågor.

Utöver att göra det de kan bäst, framföra sin konst, tillfogas en ny pusselbit som handlar om att inspirera publiken att tänka, känna och mötas. Det handlar om klimatfrågor, social rättvisa och hållbarhet. Artisterna förmedlar tankar och känslor och är viktiga förebilder för sin publik.

No More Lullabies startades av Johan Rutherhagen och Ane Brun och några av de artister som deltagit tidigare är Ane Brun, Benny Andersson, Bob Hansson, Deportees, First Aid Kit, Jennie Abrahamson, Kristofer Åström, Loney Dear, Louise Hoffsten, Nicolai Dunger, Nina Kinert, Robyn, Säkert!, Those Dancing Days, Titiyo, Tomas Andersson Wij, Vera Vinter m.fl.

Vi presenterar vilka artister som deltar från NLM under de närmaste veckorna på www.themeetingpoint.se!

Läs mer om No More Lullabies här.

Hämta pressbild här.

Sedan tidigare är Gustav Fridolin (Språkrör MP), Marit Paulsen (EU-parlamentariker), Rebecka Carlsson (språkrör Grön Ungdom), Pär Larshans (Max Hamburgare) Leo Razzak (Social entreprenör), Pär Holmgren (klimatguru) och Gabriella Blomgren (TCO Development) klara för The Meeting Point. Fler inspiratörer tillkommer!

Biljetter köps här

Marcus Lind, Kommunikation & Press