Här är rutterna DB Schenker optimerar i vår.

​ Nya kortare ledtider inom Europa

Nu kortar DB Schenker sina ledtider och skapar nya direktlinjer.

Coronakrisen till trots har DB Schenker precis etablerat en direktförbindelse från Porto i Portugal, till Hannover i Tyskland. Det gör att ledtiderna blir kortare och hanteringen under anslutningar till och från Skandinavien blir mindre. I praktiken innebär det en dag kortare ledtid för dig som skickar från Stockholm till Porto.

DB Schenker vässar ständigt sitt erbjudande och det är inte bara Stockholm-Porto som går snabbare nu. Även rutterna mellan Nederländerna och Rumänien, Italien och Frankrike, Tyskland och Ungern förbättras. Ja, för att nämna några stycken.

Här är rutterna vi optimerar i vår:

• Nederländerna och Rumänien
    Ede i Nederländerna är nu direktanslutet till både Arad och Bukarest i Rumänien. Nederländerna har 97 dagliga förbindelser till 23 europeiska länder!
  • Italien till Frankrike
    Nu erbjuder vi dagliga linjeförbindelser från Padua och Verona i Italien till Marseille i Frankrike. Det kortar ner ledtiderna till Frankrike med en dag.
  • Tyskland och Portugal
    Förbättrade förbindelser mellan Mannheim och Porto, och mellan Mannheim och Lissabon, ger dig bättre ledtider med pålitlig service.
  • Italien till Portugal
    Dagliga avgångar från Milano i Italien till Porto i Portugal gör det möjligt för oss att förbättra våra ledtider och öka kapaciteten.
  • Bulgarien till Tyskland
    Ny linje mellan Plovdiv och Sofia i Bulgarien och en direktanslutning till det tyska nätverk i Regensburg, Tyskland.
  • Tyskland och Ungern
    Dagliga avgångar från Appenweier i Tyskland till Budapest i Ungern. Det innebär att vi nu erbjuder nio dagliga förbindelser mellan Tyskland och Ungern.