DB Schenker är bäst i branschen på hållbarhet

DB Schenker är bäst i branschen på hållbarhet

Efter 58 000 intervjuer om hur hållbara 1400 olika varumärken uppfattas, utsågs DB Schenker till branschbäst på hållbarhet! Detta av Europas största oberoende varumärkesstudie med fokus på hållbarhet, Sustainable Brand Index.
.̶ Vi gör väldigt mycket bra saker, det är så roligt att våra kunder ser det, säger Hanna Melander, Quality and Environment manager på DB Schenker
.̶ Vi blev jätteglada, det är jättekul att ännu fler kunder kan få upp ögonen för att vi arbetar hårt med de här frågorna, lägger hon till.

"Börjar verkligen ta fart"
Sedan 2018 har företaget stadigt ökat takten i sitt omställningsarbete
.̶ Det i sig genererade massa aktiviteter i verksamheten som nu verkligen börjar ta fart, säger Hanna Melander.
Idag arbetar företaget ständigt med att förbättra sig och hitta nya vägar.
̶ Vi är openminded och stänger inga dörrar, utan vi hoppar på olika slags alternativ så fort de rätta förutsättningarna finns där. Vi är bra på att scouta.

Tacksam för modiga åkerier
Samarbete och engagemang är det har tagit DB Schenker högst upp på prispallen, tror Hanna Melander
.̶ Jag är stolt över engagemanget som finns i hela vår organisation. Det är det vinnande konceptet. Vi involverar alltid många olika personer för att snabbt hitta rätt väg framåt, säger hon.
Och utan det nära samarbetet med DB Schenkers åkerier hade omställningsarbetet varit otroligt mycket svårare.
̶ Flera av våra åkerier har vågat gå i fronten, gå först. Vi hade inte lyckats utan dem. Så det är vi väldigt tacksamma för.

Vad ser du fram emot 2020?
̶ Nu när läget är som det är, så får vi se vad som händer. Men vi har väldigt många spännande planer och tankar. Vi vill öka takten ytterligare, så det ser jag fram emot.