Pontus Dirtoft och Fredrik Öhrn.

Deloitte rekryterar spetskompetens inom hälso- och sjukvård

Deloitte har rekryterat Fredrik Öhrn, tidigare e-hälsostrateg hos Socialstyrelsen samt innovationsledare på Karolinska Universitetssjukhuset och Pontus Dirtoft, tidigare senior manager på PwC, till ett nytt hälso- och sjukvårdsteam med uppdrag att forma framtidens vård i Sverige.

– Jag valde Deloitte på grund av dess globala expertis inom hälso- och sjukvård och dess starka engagemang för att förbättra vården. Med vårt lokala team av erfarna experter och Deloittes globala nätverk är jag övertygad om att vi kan göra verklig skillnad inom vården och göra det bättre för såväl medarbetare som patienter, säger Fredrik Öhrn.

Fredrik utbildade sig till sjuksköterska inom Röda Korset och har även studerat vid Handelshögskolan i Stockholm och den franska handelshögskolan INSEAD. Han har 25 års erfarenhet av att utveckla metoder för att införa nya behandlingar, teknik och mer effektiva arbetssätt inom vården och har arbetat på nationell och europeisk nivå för att förbättra tillgången till data genom utvecklingen av European Health Data Space (EHDS). Han tillträdde rollen på Deloitte i augusti 2023 och ansvarar sedan dess för att integrera Deloittes expertis på området och i förlängningen bidra till en mer modern och jämlik vård i Sverige.

Till teamet tillkommer nu Pontus Dirtoft. Pontus kommer närmast från PwC där han företrädelsevis arbetat mot offentlig sektor och framför allt hälso- och sjukvårdens olika delar med både myndigheter och regioner.

Pontus blir ett viktigt tillskott i det pågående arbetet med både regioner och privata vårdgivare.

– Jag är mycket glad över att ha fått möjligheten att ansluta till Deloitte och ser fram emot att arbeta tillsammans med Fredrik och resten av teamet. Vi har en stark vision om att forma framtidens vård i Sverige genom att utveckla och bidra till implementering av innovativa lösningar som förbättrar tillgången till data och möjliggör en mer personcentrerad vård, säger Pontus.

Fredrik Öhrn

Director +46 70 080 20 72