DePalma Workwear utökar samarbetet med Kesko Sverige

DePalma Workwear inledde sitt samarbete med Kesko Sverige i och med lanseringen på K-Rauta hösten 2017. Nu utökar man samarbetsavtalet för att även innefatta K-Bygg, ett varumärke och koncept för att serva proffskunder inom bygg som Kesko Sverige förvärvade under 2019. K-Bygg består idag av 35 butiker med täckning i hela Sverige och med en redan befintlig stark lokal förankring.

"Kesko var en av de första större aktörerna som visade ett genuint förtroende för oss som varumärke. Det känns därför otroligt bra att nu bygga vidare på samarbetet och utöka distributionen, inte minst gentemot proffskunden. Vi lämnade ett 2019 bakom oss där vi fyrdubblade omsättningen (från 4 MSEK 2018 till 16 MSEK 2019) och signade tre större kedjeavtal inför 2020, bland dem det utökade avtalet med Kesko/K-Bygg. Trots att corona-pandemin givetvis påverkat även oss är vi glada att vara verksamma inom en bransch som byggvaruhandeln som fortsatt går mycket starkt och är välmående. Vår primära utmaning har varit nyetableringar som skjutits på tiden, varför det känns extra viktigt och motiverande att vi nu kommer igång med K-Bygg. Samtidigt har andra kanaler för oss utvecklats väldigt positivt under 2020. Vår verksamhet Online ligger exempelvis just nu på +160 % gentemot föregående år" säger Jonas Skommevik, vd för DePalma Workwear.

Om Kesko Sverige:
K-Rauta, K-Bygg och Onninen bildar tillsammans Kesko Sverige som ägs av det finska bolaget Kesko. Kesko är en av de största detaljhandelskedjorna i norra Europa. Affärsområdet bygg- och teknisk handel, med cirka 17 000 anställda, har ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument. Försäljningen sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster. 2018 omsatte Kesko Sverige ca 1,8 MDKR.

• arbetskläder
  • depalma
  • bygghandel
  • workwear
  • depalma workwear
  • k-bygg
  • kesko sverige

Tänk om arbetskläder kunde andas lika mycket design och passion, som funktion.
Med denna inledande tanke grundades DePalma Workwear 2016. Man såg en ny generation hantverkare, med allt från snickare till restaurangpersonal och mekaniker, som var redo att lämna gamla stereotyper och sätt bakom sig. Man såg en möjlighet att ruska om en förlegad bransch.

Från huvudkontoret i Stockholm designar, säljer och marknadsför DePalma-teamet arbetskläder för en ny generation hantverkare. Den inledande tanken har blivit verklighet; DePalma ritar om kartan för arbetskläder.

Företaget lanserade sin första kollektion 2016 och säljs i dagsläget hos ca 150 återförsäljare samt via egen e-handel, direkt till företag såväl som konsument.