Den Lilla Sjöjungfrun - The Musical

Den Lilla Sjöjungfrun – The Musical kommer till Holiday Club Åre

Produktionsbolaget Dröse & Norberg i samarbete med Holiday Club Åre bjuder alla jullovfirande familjer på ett ordentligt djungeläventyr, med musikalen Djungelboken – The Musical, den 3 januari. Nu meddelar man att samarbetet utökas och redan i höst är Dröse & Norberg tillbaka på Holiday Club Åre med sin nyskrivna musikal “Den Lilla Sjöjungfrun – The Musical”.

Den Lilla Sjöjungfrun – The Musical har premiär i Stockholm den 1 mars 2024, för att sedan åka ut på turné i både Sverige och Norge. Lagom till höstlovet, den 26 oktober 2024, kommer den stjärnspäckade musikalen, med Mello-artisten Kiana Blanckert i huvudrollen som Sjöjungfrun, till Holiday Club Åre. I övriga roller ses bland annat skådespelaren Joakim Netterqvist, Drag Race Sverige- profilen “Fontana” och Anna Norberg. Fjällpubliken kan förbereda sig på en spektakulär upplevelse, långt ner under vattenytan, när Dröse & Norberg gör sin egen tolkning av HC Andersens klassiska saga Den Lille Havfruen.

Den Lilla Sjöjungfrun – The Musical är en nyskriven familjemusikal med 22 artister på scen. Avancerad scenteknik, kostymer från Broadway, specialkomponerad musik och koreografi samt nya spännande rollkaraktärer.

– Som fjällens äventyrshotell vill kunna erbjuda våra gäster och övriga besökare ett brett utbud av upplevelser. Möjligheten att kombinera aktiviteter med Dröse & Norbergs fantastiska familjemusikal är en unik möjlighet att få ut det bästa av sin fjällvistelse. Vi tycker också det är kul att vi, med Holiday Club Arena, kan bidra till fler kulturella arrangemang i byn för både besökare och boende, säger Satu Andersson, VD Holiday Club Åre.

Anna Norberg, Dröse & Norberg, är producent och en del av ensemblen i både Djungelboken – The Musical och Den Lilla Sjöjungfrun – The Musical.

– Vi brinner för att skapa spektakulära familjeupplevelser och är glada över samarbetet med Holiday Club Åre. Kultur är ett sätt för människor att mötas i en upplevelse och det går hand i hand med Åres övriga familjeaktiviteter. Vi ser fram emot att möta fjällpubliken och ta med dem in i vår kreativa värld, säger Anna Norberg.

Den Lilla Sjöjungfrun – the Musical sätts upp i Holiday Club Arena, i direkt anslutning till hotellet, som ligger mitt i Åre by. Event- och kongresshallen har en totalyta om 1485 kvadratmeter och under stora delar av skolloven används multiarenan till att utöka aktivitetsutbudet. Trycket är alltid högt under lovveckor och Holiday Club Åre har satt ihop ett innehållsrikt boendepaket där biljetter till musikalen ingår.

Erbjudande musikalpaket Holiday Club Åre under höstlovet

Boende med logi för upp till två vuxna och två barn upp till 12 år

Fjällfrukost

Inträde till upplevelsebadet