Spektakulär ensemble ger extra lager magi och humor till musikalen ”Den Lilla Sjöjungfrun”

Förbered dig på att bli förtrollad och fängslad när den efterlängtade musikalen "Den Lilla Sjöjungfrun" intar scenen med en talangfull 22-mannaensemble.

Förutom den tidigare tillkännagivna trion med Kiana Blanckert som Den Lilla Sjöjungfrun, Anna Norberg som den häxiga kamtjatka krabban Svetlana och Gabriel Fontana som en av sjöjungfruns tonårstrotsiga systrar, har produktionen ett exceptionellt utbud av talanger som ytterligare kommer att höja showens underhållningsvärde.

Svetlanas urfula och sliskiga följeslagare, Blob & Blob, gestaltas av den välkända humorduon Fredrik Lexfors och Andreas Andersson. Publiken kan känna igen Fredrik bland annat som den ökända Shere Khan i ”Djungelboken the Musical” såväl som i hans minnesvärda alter ego Kantorn. Andreas har, precis som Fredrik, satt en mångårig prägel på mängder av musikaler, teaterscener och i TV-rutan. Publiken har bland annat vikt sig att skratt över hans gestaltning av hyenan Zack i ”Djungelboken the Musical”. Tillsammans säkerställer duon att Blob & Blob inte kommer att lämna någon i publiken oberörd.

Kenneth Engen, en stigande stjärna från Trondheim i Norge, tar rollen som Den Lilla Sjöjungfruns käresta, den glada, obrydde gutten och fabrikörssonen Olauv. I sällskap med honom gestaltar Anna-Lill Karlberg Oluvs mamma i den skarpsynta affärskvinnan Hilde. Anna-Lill slår med sin enastående talang och mångsidighet rekord i antal roller som skådespelerska och artist i Dröse & Norbergs musikaler.

Christian Arnold är ytterligare ett bekant ansikte som tidigare har väckt karaktärer som bland andra Bagheera i "Djungelboken the Musical", Robin i "Robin Hood the Musical" och Konrad i "Snövit the Musical" till liv. Han har också medverkat i ett antal storproduktioner på filmduken. Christians gestaltning av måsen Glenn kommer utan tvekan att tillföra ett extra kryddstarkt lager av charm och humor till produktionen. Gabriel Fontana måste samsas med ytterligare fem systrar på scen som spelas av Fanny Paulsson - känd från sitt arbete på Astrid Lindgrens värld, Victoria Roxendal och Olivia Lorenz som stått på scen i olika produktioner både i Sverige och utomlands samt de flitigt anlitade musikal- och showartisterna Tuvalisa Nilsson och Elisa Bryant.

Ensemblens övriga artister bidrar var och en med sina unika talanger till musikalen.

Carl Fredric Bengtsson och Johan Samuelsson Toloue har synts flitigt på de stora musikal scenerna och även i TV-rutan. Också Fernando Fuentes Vargas har haft roller i flertalet musikaler och stått på scen som artist och musiker i olika uppsättningar. Simon Ebbeson har arbetat internationellt och stått på musikalscener i både Sverige och Nya Zeeland. Akrobaten och dansaren Lauge Demant från Danmark och dansaren Jacob Wiboltt Sibirzeff har medverkat i många kända TV-uppsättningar och shower som bland andra After Dark. Jesper Astinder som studerar till musikalartist på Balettakademiens musikallinje har tidigare medverkat i Lars Norens uppsättning ”Stilla liv” på Dramaten.

”Artisternas mångfald och kaliber är verkligen imponerande. Nu är det bara artisten bakom Den Lilla Sjöjungfruns pappa Kung Moryn kvar och vem det är kommer vi att avslöja nästa vecka.” säger Anna Norberg, producent och skådespelerska.

MEDVERKANDE:

Kiana Blanckert, Anna Norberg, Gabriel Fontana, Andreas Andersson, Fredrik Lexfors, Anna-Lill Karlberg, Kenneth Engen, Christian Arnold, Tuvalisa Nilsson, Victoria Roxendal, Jacob Wiboltt Sibirzeff, Lauge Demant, Fernando Fuentes Vargas, Simon Ebbesson, Olivia Lorenz, Fanny Paulsson, Jesper Astinder, Carl Fredric Bengtsson, Johan Samuelsson Toloue, Elisa Bryant

PRODUKTION
Manus & regi: Robert Dröse
Kostymdesign: Wilberth Gonzalez

Föreställningens längd: 2 timmar och 15 minuter (inkl. 25 min paus)
Rekommenderad ålder: 3-100 år

TURNEPLAN