Anna Norberg kommer att göra rollen som den vedervärdiga sjöhäxan Svetlana i uppsättningen Den Lilla Sjöjungfrun - The Musical.

Regissörens chockbesked till skådespelerskan Anna Norberg: - Du blir en gigantisk Kamtjatka krabba!

Anna Norberg (58år) kommer att göra rollen som den vedervärdiga sjöhäxan Svetlana i uppsättningen Den Lilla Sjöjungfrun - The Musical!

Så här svarar Anna på nyheten:

”Jag är ärligt talat besviken. Jag trodde in i det längsta att rollen som Den lilla Sjöjungfrun skulle bli min – jag har ju ändå någon form av relation till regissören” Robert Dröse .

Anna berättar om hur hon har bearbetat beskedet om att spela en vedervärdig Sjöhäxa i form av en gigantisk Kamtjatka krabba och menar att förutom att vara otroligt söt så är det faktiskt minst lika bra att vara ful och vedervärdig.

Rollen som den lilla Sjöjungfrun har gått till det sensationella stjärnskottet från årets melodifestival Kiana Blanckert 16 år.

Den Lilla Sjöjungfrun - The Musical Sverigeturné 2024

MARS 2024