Dryft och Hemma i samarbete för att hjälpa småhus att energirenovera

Dryft och Hemma i samarbete för att hjälpa småhus att energirenovera

Dryft, det ledande hantverksbolaget inom energirenoveringar för småhus, och Hemma, den ledande aktören inom energidataaggregering och digitala energieffektiviseringstjänster för banker, energibolag och deras kunder, inleder ett nytt samarbete för att hjälpa svenska småhus att energieffektivisera sina bostäder.

Hemma tillhandahåller en plattform som aggregerar data och analyserar energieffektiviteten i privatbostäder. Den ger också förslag på förbättringsåtgärder och möjliggör uppföljning av hur energieffektiviteten i en fastighet utvecklas över tid. Plattformen är ett digitalt komplement till energideklarationer och energirådgivning.

Med Hemmas tjänst får kunden en digital åtgärdsplan med föreslagna åtgärder, förbättringspotential och besparingspotential.

Dryft är den ledande aktören på marknaden för husägare som vill sänka sitt energibehov. En energirenovering innehåller en rad olika åtgärder och kräver en mängd olika kompetenser. Dryft har all kompetens under samma tak och erbjuder husägare en smidig lösning, från energirådgivning till genomförande av energirenovering och energibesiktning.

"Vi är väldigt glada över samarbetet med Hemma. Hemma är ett innovativt företag som erbjuder digitala lösningar med fokus på dataaggregering som förenklar omställningsresan. Tillsammans med Hemma kommer vi att kunna hjälpa banker, energiföretag, försäkringsbolag och deras kunder, från det första digitala åtgärdsförslaget till genomförd energirenovering. Tillsammans kommer vi att leverera ett kunderbjudande som på riktigt kommer bidra till att ställa om energiprestandan på det svenska småhusbeståndet." Erik Roman, Affärsområdeschef för Energirenovering på Dryft

Therese Ruth, VD på Hemma, tillägger: "Vi är glada över att tillsammans med Dryft kunna erbjuda en helhetslösning för småhusägare. Tillsammas med Dryft kan vi lösa hela värdekedjan för konsumenter på ett unikt sätt och skapa en skalbar och kostnadseffektiv modell för att gå från analys till genomförd energirenovering. Våra affärsmodeller kompletterar varandra och skapar tillsammans en unik kundresa som påskyndar energiomställningen av landets småhus”

För mer information, kontakta:

Chief Culture & Communications Officer, Dryft

daniel.lindgren@dryft.se