Innovativa hantverksbolaget Dryft och Tibber i samarbete samarbete

Dryft och Tibber i samarbete för att erbjuda energirenoveringslösningar till alla kunder

Hantverksbolaget Dryft, marknadsledande inom energirenoveringar på småhus-marknaden, inleder ett nytt samarbete med det smarta elbolaget Tibber. Genom samarbetet kommer Dryft att erbjuda energirenoveringstjänster till Tibbers kunder.

Tibber och Dryft har en gemensam ambition att hjälpa sina kunder att sänka sin elförbrukning och sina elkostnader för att på så vis även minska sin klimatpåverkan. Genom samarbetet kommer kunderna att kunna dra nytta av Tibbers smarta teknik för energistyrning och Dryfts kompetens inom energirenovering..

Dryft är den ledande aktören på marknaden för husägare som vill sänka sitt energibehov. En energirenovering innehåller en rad olika åtgärder och kräver en mängd olika kompetenser, Dryft har all kompetens i bolaget och kan erbjuda husägare en smidig lösning, från att rådge kring åtgärdsplan, genomförande av energirenovering och energibesiktning.

Tack vare Dryfts innovativa sätt att tillgängliggöra hantverkstjänster kan numera Tibbers kunder få smidig tillgång till hantverksexpertis som hjälper husägare att göra sina hem mer energieffektiva.

"Vi är väldigt glada över samarbetet med Tibber. Tibber är ett spännande bolag som är i framkant när det gäller att erbjuda smarta och hållbara lösningar till sina kunder. Våra tjänster kommer komplettera Tibbers tjänsteutbud på ett utmärkt sätt och vi ser fram emot att tillsammans hjälpa Tibbers kunder att sänka sin energiförbrukning", säger Erik Roman, affärsutvecklare Energirenovering Dryft.

"Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder ett komplett utbud av lösningar för att sänka sin energiförbrukning. Genom samarbetet med Dryft kan vi erbjuda våra kunder en högkvalitativ och smidig lösning för att genomföra energieffektiviseringsåtgärder i sina hem", säger Filip Bertland, Sverigechef på Tibber.

För mer information om Dryfts Energirenovering, besök Dryfts hemsida. För mer information om Tibbers tjänster, besök Tibbers hemsida.

För mer information, kontakta:

Chief Culture & Communications Officer, Dryft

daniel.lindgren@dryft.se