Duni Group bland topp 10 när ekonomistudenter får välja

Duni Group bland topp 10 när ekonomistudenter får välja

Tidigare i år utnämndes Duni Group för första gången till Karriärföretag 2021 av organisationen Karriärföretagen som årligen listar Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare bland studenter och young professionals. Efter en omröstning i deras studentnätverk under våren har Duni Group nu även kammat hem en åtråvärd topp 10 placering som ett av de mest attraktiva och spännande företagen bland ekonomer.

Studentnätverket får svara på frågan om vilka tre arbetsgivare som är de mest attraktiva och spännande och betygsätter Karriärföretagen 2021 utifrån arbetsgivarens position och arbete inom följande områden:

• Karriärsidor på webben
  • Närvaro och kvalitet i sociala medier
  • Aktiviteter gentemot studenter
  • Attraktivitet som arbetsgivare gentemot studenter

Resultatet för respektive studentkategori har nu presenterats och omröstningen utser Duni Group till en av de topp 10 mest intressanta arbetsgivarna bland ekonomer. Det är en av få gånger ett nytt Karriärföretag även tar sig in på någon av topp 10-listorna.

”Det är första gången vi får denna typ av utnämning, något vi såklart är otroligt stolta över. Det visar att vårt arbete med employer branding ger resultat och når ut till de yngre talangerna. Vi är i början på en spännande resa vad gäller kultur och värderingar med extra fokus på hållbarhet, innovation och såklart våra medarbetare. Det är glädjande att detta uppmärksammas”, säger Karin Roslin, Nordic People & Culture Manager.

Nedan ser ni hela topplistan i tre olika studentkategorier.