Duni Group utsedd till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för andra året i rad

Nyhet -

Juryn har sammanträtt och årets Karriärföretag 2022 är korade! För andra året i rad tilldelas Duni Group utnämningen som ett av Sveriges Karriärföretag för satsningar inom hållbarhet, en inkluderande arbetsmarknad och medarbetarengagemang.

Organisationen Karriärföretagen delar varje år ut utmärkelsen till omkring 100 svenska arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för nyexaminerade studenter och unga arbetstagare. Årets lista består av välkända företag som byggt starka arbetsgivarvarumärken under en längre tid samt uppstickare som under 2021 utökat sitt strategiska arbete.

”Vilken fantastisk nyhet. Vi är så glada över att få denna värdefulla utmärkelse för andra året i rad. Under året har vi aktivt jobbat med att etablera våra nya värderingar, vilka är ett resultat av involvering från hela organisationen, satsat mer på vårt employer och employee brand samt tagit viktiga steg framåt för en mer hållbar framtid. Utnämningen till Karriärföretag 2022 synliggör våra insatser kring att skapa en arbetsplats där man bryr sig om varandra och vill utvecklas”, säger Karin Roslin, Organizational Development Manager.

Motiveringen från Karriärföretagen lyder:

”Duni Group är en arbetsgivare utöver det vanliga. Här drivs företaget av passionerade medarbetare som brinner för att göra skillnad. Det finns ett stort fokus på hållbarhet och hela företaget präglas av det, både när det kommer till produkterna och inuti företaget. Duni Group samarbetar även med Mitt Liv som stöttar akademiker med utländsk bakgrund att hitta arbete i Sverige, ett väldigt bra initiativ om vi får säga det! Här kan du utvecklas i arbetet och Duni Group kan verkligen klassa sig som en av Sveriges attraktivaste arbetsgivare.”