FFCR Malmö 2023

FFCR Malmö bjöd på en smakfull mässa med blick mot framtiden och nästa stopp

Fastfood & Café & Restaurant Expo (FFCR) har precis arrangerats i Malmö. Närmare 3100 fackbesökare fick ta del av över 100 utställares tjänster och produkter.

Det blev två dagar med trendspaningar, nyheter, kunskapsutbyte och nätverkande. På mässgolvet kunde besökaren även få inspiration och kunskap från branschprofiler såsom Gustav ”Jävligt Gott” Johansson, Jenny ”Surtanten” Niekell och Årets kock 2022, Jessie Sommarström.

''Det bästa är att det fanns rätt folk. Vi har varit med i så många år, I Malmö, Stockholm och Göteborg. Vi har även bokat in oss till framtida mässor.'' Joakim Hylen, Debic

Framtidens ingredienser

Många samlades vid mässans Experience Area för att lära sig mer om och inspireras av framtidens ingredienser. I köket bjöds på fermentering, igelkottetaggsvamp, 3D-printat kött och blå mat. Jessie Sommarström pratade även om behovet att välja rätt råvaror och laga mer hållbar mat och bjöd på köttbullar, tillagade av 50% blandfärs och 50% färs från svenskodlade baljväxter. Med ett enkelt byte av råvaror kan man skapa en god, hållbar variant av en älskad familjeklassiker.

''Vi är väldigt glada för alla utställare, besökare och talare som tillsammans skapade en unik upplevelse i veckan. I en tid som denna är det viktigare än någonsin att vi träffas ansikte mot ansikte, för det är just i det fysiska mötet mellan människor som många av de största möjligheterna uppstår. Vi fick också till oss att det är väldigt viktigt att mötesplatsen finns kvar i den södra regionen av vårt land. Vi kommer därför jobba ännu mer med lokala samarbeten till nästa gång,'' säger Victoria Widell Ahlberg, projektledare för FFCR.

Hela Sveriges branschmässa

FFCR kommer att arrangeras nästa gång i Malmö den 24-25 september 2025. Däremellan gör mässan ett stopp i Stockholm den 31 jan-1 feb 2024 och 25-26 sept 2024 i Göteborg samt Tammerfors i Finland den 24-25 jan 2024. Återbokningen av utställare och montrar är i full gång för nästa mässa i Malmö och direkt på mässgolvet bokades närmare 60% av ytan.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs är stolta över att vara en av världens 20 främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO