Snöstorm och varningar kunde inte stoppa branschfesten

Snöstorm och varningar kunde inte stoppa branschfesten

I förra veckan öppnade Fastfood, Café & Restaurant upp portarna på Kistamässan. Trots snöstorm och varningar växte kön av nyfikna besökare sig lång redan från tidig morgon. Inget kan stoppa branschen från att återförenas. Denna gången med upplevelsen i fokus – precis som utlovat.

Skratt, mingel och oväntade upplevelser – FFCR mässan levererade. Med Experience Area som mittpunkt, kunde besökarna varva sina monterbesök med intressanta intervjuer och provsmakningar. Deras kunskaper sattes på prov genom interaktiva quiz – och att vissa deltagare var mer tävlingsinriktade än andra gick inte obemärkt förbi.

Vad gäller trendspaning tar vi med oss följande: insekter är framtidens proteinkälla, chili smakar bäst till allt, sjöpung finns i fler rätter än vi kunnat ana och 3D printad mat kommer vi att få se mer av framöver.

''Jag har varit på massa mässor, men det här är den bästa – så är det bara. '' - Fatima, Delicato

Det var inte bara besökarna som var nöjda med upplevelsen utan även utställarna. Det bjöds på smakupplevelser, framgångsrecept, innovativa lösningar och inspirerande dekorationer. Allt paketerat i varumärkesanpassade montrar som imponerade. Det var märkbart att mässan slog nya höjder. Både vad gäller nyheter, trender och inte minst affärer.

Missade du denna mässan? Eller ser du redan fram emot nästa? Då kan du vara lugn. Ta del av nästkommande mässor på följande datum:

Helsinki (22–23/3,2023)

Malmö (20–21/9,2023)

Stockholm (31/1 1/2,2024)

Tampere (24–25 /1,2024)

Göteborg (25–26 /9 2024)

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO