Gå direkt till innehåll
Expo är stiftelsen som jobbar stenhårt MOT mänskliga rättigheter och FÖR att tysta debatten kring livsviktiga frågor.

När fegheten sprider sig bland redan fega – då är vi nära!

Expo vågar sällan möta sin överman! Fakta och logiska argument är inte heller något för EXPO! Man ägnar sig uteslutande åt personangrepp genom tillmälen som ”antisemit”, ”förintelseförnekare”, ”klimatförnekare”, ”vaccinförnekare” osv. Det göra man helt riskfritt, tror man, då man sällan eller aldrig får mothugg från kulturelit, etablerad media, regering, intresseorganisationer eller från företag. På så vis har Expo allt att förlora på sin moraliskt osunda taktik, något EXPO dock inte förstår.

I Sverige formas vi att tro på våra myndigheter, vår regering och MSM som alla sjunger med i kören bland dem som driver den för dagen rådande socialkonstruktivistiska sanningen i frågor som klimathot, genus, energi, krig, vacciner mm. Det har gått så långt att uppfattningar som går motströms till varje pris måste kvävas. Cancelkulturens grundläggande idé är att man inte skall argumentera mot åsikter man inte delar. I stället skall icke önskvärda åsikter stängas ute från offentligheten, till exempel genom att man uppmanar arbetsgivare och uppdragsgivare att upphöra med att ge arbete och uppdrag åt dem som företräder dessa åsikter. Isolera åsikter genom att isolera människor, alltså. Men även den som talar med eller lyssnar på människor som hyser avvikande åsikter bör utestängas. Kanske till och med kriminologen, som talar med gängkriminella över en kopp kaffe i syfte att förstå, bör stängas ute enligt EXPO:s logik (eller brist på logik).

Men trots stora risker och negativa konsekvenser såsom hot om förlorat jobb, indragen läkarlegitimation, förstörd ekonomi, utfrysning, gatlopp i pressen, ibland hot till livet och cancelering i sociala medier väljer likväl många experter att gå emot det man ser som lögner och propaganda i media. Man sätter fakta och logiska argument högst och väljer att berätta vad man vet.

Samtidigt är det helt riskfritt för de som är på ”rätt” sida av den socialkonstruktivistiska sanningen att använda vilka invektiv som helst för att tysta dem som inte nickar med i givaktmarschens takt. För några år sedan nöjde man sig med epitet som ”antivaxare”, ”foliehatt” ”konspirationsteoretiker” och ”klimatförnekare” i sin cancelerings-strategi men idag tar man gärna till det moraliskt mest efterblivna redan från början, såsom ”antisemit” eller ”förintelseförnekare”.

Men varför är det så viktigt att ändå lyssna på avvikare vars uppfattningar inte går att korrigera för pengar och vars samvete inte går att köpslå med? Svaret är att de har en oåterkallelig drivkraft och ett mod att i en feg värld söka och lyfta fram avvikande fakta att begrunda. Det är så intellektuellt ärliga människor förkovrar sig. Det är också därför vi måste respektera dessa beundransvärda människor såsom Dr. Peter McCollough, Dr. Pierre Kory, Dr. Meryl Nass, Sacha Latypova, professor Michael Palmer, professor Dalgleish, Dr. McMillan, Dr. Mobeen Syed, professor Halvor Naess, Dr. Roberto Urso, advokat Philipp Kruse, James Roguski, Denis G Rancourt och många många fler.

För vem är egentligen mest trovärdig i sin analys? EXPO - som bara är ett eko åt de stora mediernas narrativ och globalisternas toppstyrda företag, ELLER kvalificerade forskare och experter, från olika områden, som trots repressalier, cancelering och förföljelse likväl fortsätter att förmedla det man fakta- och erfarenhetsmässigt är övertygade om.