Bättre Bostad nr 3

Bättre Bostad nr 3

I Nummer 3 av Bättre Bostad ger vi mer information och tips om hur du kan trivas bättre i din bostad och hur du gör bättre bostadsaffärer.

En ökad kunskap om hur bostadsmarknaden fungerar och hur en bostadsaffär går till gör att du som läser Bättre Bostad gör bättre bostadsaffärer.

Om både köpare och säljare är välinformerade minskar risken för missförstånd och besvikelser. Det är viktigt för oss eftersom vi alltid vill ha nöjda kunder. För att säkerställa det ber vi alla säljare och köpare att betygsätta sin affär och oss vid tillträdet. Säljarna ger oss betyget 9,19 av maximala 10,0. Det är fantastiskt, men egentligen är jag ändå gladare över att köparna ger oss hela 8,74 i motsvarande betyg. Det är inte så konstigt att säljarna ger oss höga betyg eftersom vi ger dem Bäst Betalt, men jag är imponerad av att våra mäklare gör det på ett sätt som ger oss väldigt nöjda köpare också.

Serien om hur du gör bostadskarriär fortsätter och fokuserar på mindre saker du bör göra innan du säljer din bostad för att få riktigt bra betalt.

Serien om de 7 faktorer som styr bostadspriserna fortsätter med en artikel som berättar hur börsen, befolkningsutvecklingen, psykologiska faktorer och nyproduktion påverkar bostadsmarknaden.

Moderådet berättar hur man inreder eklektiskt och fångar upp inredningstrender tillsammans med Erik Lundkvist.

I en annan artikel beskrivs hur samarbetet mellan Stockholms Stadsmission och Erik Olsson fungerar och hur våra bidrag har gjort att de kunnat bjuda på över 22 000 varma måltider under det senaste året. På årets Affordable Art Fair, som är 3-6 oktober, säljs det fotografier som våra fotografer har tagit. Vi är glada över att kunna stötta Stockholms Stadsmission på det här sättet. Samtidigt är vi naturligtvis stolta över att fotografierna, som våra egna fotografer tar för att visa upp bostäderna vi förmedlar, håller så hög klass att de platsar på världens största mässa för modern konst.