Erik Olsson visar vägen online

Erik Olsson visar vägen online

Bäst betalt till säljarna åtta år i rad och i topp vad gäller kundnöjdhet. Nu ska mäklarens egna marknadsföring också bli bäst i klassen.

För att förtydliga bilden av Sveriges ledande mäklare tar Erik Olsson ett samlat grepp kring all kommunikation. Förra året inleddes ett samarbete med Milk, i syfte att utveckla alla sidor av varumärket och förvalta och utveckla positionen som premiumalternativet i landets tre största storstadsregioner. Nu lanseras de första resultaten av samarbetet; en uppdaterad grafisk identitet för det moderna medielandskapet och en ny webb som blir navet i den framtida kommunikationen.

– Med den nya webben får vi ett digitalt skyltfönster som speglar vilka vi är. Oavsett om man når oss från en sökmotor eller Hemnet kan vi ta hand om varje besökare på ett bättre sätt, och paketera informationen efter varje användares situation. Ambitionen har varit att både vårt erbjudande och varje bostad ska presenteras på ett lika attraktivt och överskådligt sätt, oavsett om kunden möter den via webben, mobilen eller i en trycksak, säger Michael Manniche, vice VD på Erik Olsson Fastighetsförmedling.

Den nya webben innebär också premiär för ett nytt designprogram för varumärket.

– Kunden kommer fortfarande känna igen Erik Olsson, men vi har uppdaterat den grafiska identiteten för att den ska fungera bättre i ett modernt sammanhang vad gäller exempelvis bildspråk, typsnitt och hur färger appliceras exempelvis. Tanken är också att det nya designprogrammet ska ge ett mer sömlöst intryck när man rör sig mellan digitalt och analogt, och förmedla en mjukare känsla som andas mer premium, säger Andreas Bergendahl, AD på Milk.

Efter lanseringsperioden kommer den nya webben att fortsätta utvecklas, bland annat genom en satsning på mer rörligt innehåll. Under våren rullas det nya designprogrammet även ut i samtliga egna och externa kanaler.

Webben är utvecklad av XLENT i samarbete med Milk och Erik Olssons inhousekreatörer Freddie Linder och Josephine Oldenburg samt Caroline Uhlin, projektledare marknad.

För ytterligare information:

Michael Manniche
E-post: michael.manniche@erikolsson.se

Milk
Ola Linder
E-post: ola@milk.se

XLENT
Peter Johansson
E-post: peter.johansson@xlent.se

Erik Olsson är en fastighetsförmedling verksam i flera städer och områden. Bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö.

Bolaget startade med en tydlig vision om att utmana rådande konventioner inom mäklarbranschen. Vår mission har alltid varit att våra kunder ska få Bäst Betalt. Pengarna våra kunder tjänar i form av ett högre försäljningspris när de anlitar oss istället för en genomsnittlig mäklare, brukar vara mer än vad de betalar oss i mäklararvode. Därför kan vi stolt säga att – Vi betalar ditt arvode.