Caroline Pedersen tar emot Erik Olsson Fastighetsförmedlings pris som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 23 mars 23

Great Place to Work® utser Erik Olsson Fastighetsförmedling till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser™ 2023

Great Place to Work® utser Erik Olsson Fastighetsförmedling till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2023

Erik Olsson Fastighetsförmedling tar för andra året i rad plats på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser™. Erik Olsson rankas som nummer 10 på listan över stora organisationer med över 250 anställda. Ingen annan av alla fastighetsmäklare i Sverige är med på listan. Bakom utmärkelsen står Great Place to Work®, som årligen genomför världens största medarbetarundersökning.

”– Det är med stor glädje jag kan konstatera att vi återigen förbättrar vår prestation när det gäller nöjda medarbetare. Lägger man dessutom till vår tillväxt, med allt vad det innebär att vi har tagit emot 90 nya kollegor och satt upp 7 nya kontor i Sverige under året, så är det med stolthet jag kan hylla alla duktiga ledare vi har runt om i Sverige. Vi följer vår modell som ett lag där vi alla gör en gemensam resa mot samma mål!” Säger Martin Wickström, VD på Erik Olsson Fastighetsförmedling.

Resultatet bygger på en grundlig analys av medarbetarnas konfidentiella svar i världens största medarbetarundersökning, Trust Index™, som utförs av Great Place To Work®.

”Efter en noggrann granskning av Erik Olssons resultat i vår medarbetarundersökning och deras initiativ för att skapa en riktigt bra arbetsplatskultur för alla sina medarbetare kan vi utse Erik Olsson Fastighetsförmedling till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser™ 2023. Erik Olsson är en förebild när det kommer till sättet att arbeta med tillit, stolthet och gemenskap på och vi hoppas att fler ska bli inspirerade att ta efter”, säger Jeanette Bergvall, vd Great Place to Work®

”-Det finns ca 400 000 organisationer med mer än en anställd i Sverige men bara ett fåtal som lyckas utses till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Det är imponerande att se den resa som Erik Olsson gjort. Att komma in på listan över Sveriges bästa arbetsplatser så pass kort tid efter att en organisation börjat arbeta med Great Place To Works metod är mycket ovanligt. Att därefter lyckas vidareutveckla och förbättra sina resultat är ännu mer ovanligt vid en så stark start. Det blir mycket tydligt att alla på Erik Olsson tar sitt arbete med sin arbetsplatskultur på största allvar och deras kontinuerliga arbete med sitt medarbetarengagemang ger tydliga resultat”, fortsätter Jeanette Bergvall.

Erik Olsson utmärker sig på listan genom att fantastiskt höga 90% rekommenderar arbetsplatsen till andra och hela 92% av alla medarbetare säger att de är stolta över at berätta att de arbetar på Erik Olsson Fastighetsförmedling.

”-I 2022 års tävling var vi otroligt glada och stolta att vi kom på en 12e plats på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser redan det första året vi var med och tävlade. I år knep vi plats 10 på listan för mellanstora företag och slog oss därmed in på 10-i-topp-listan. Vilket fantastiskt resultat” säger Caroline Pedersen som är HR chef på Erik Olsson.

”-Att vara en bra arbetsplats är en viktig del av vår affärsstrategi. Vi är övertygade om att en bra arbetsplats där medarbetarna trivs och utvecklas ger nöjdare kunder och högre tillväxt. När vi mår bättre presterar vi bättre och när vi mår bättre tillsammans presterar vi bättre som företag. Dessutom har vi roligare på resan.”

”-De områden där vi presterar extra bra i undersökningen är Stolthet och Kamratskap. Att känna stolthet över sin arbetsplats och den tjänst vi levererar, att ha en stark värdegrund att stå på, att känna gemenskap och att vi bryr oss om varandra är nyckelfaktorer för vår tillväxt som Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare.”

”-Jag vill passa på att tacka alla våra medarbetare, det är ni som är med och bidrar till det vi är idag; ett Great Place to Work och en av Sveriges bästa arbetsplatser 2023” avslutar Caroline.

Läs mer om hur Erik Olsson Fastighetsförmedling ser på vikten av att vara en uppskattad arbetsplats. Vi tror att medarbetare som trivs utför ett bättre jobb med en arbetsglädje som smittar av sig på kunderna. Det ger oss fler återkommande kunder som dessutom rekommenderar våra mäklare till vänner och bekanta, samtidigt som fler av Sveriges bästa mäklare söker sig till oss. Att vår tillväxt är uthållig genom att både kunder och anställda är så nöjda är avgörande för oss. https://www.erikolsson.se/karriar/great-place-to-work/

Du ser hela listan där Great Place to Work® offentliggör rankingen över Sveriges Bästa Arbetsplatser™, där Erik Olsson är den enda fastighetsmäklaren i Sverige som är med, här: https://www.greatplacetowork.se/listor/sveriges-baesta-arbetsplatser-2023

Läs mer om Great Place To Work och hur de utser Sveriges Bästa Arbetsplatser 2023:

Om Sveriges Bästa Arbetsplatser™ 2023

Great Place to Work® har undersökt arbetsplatskulturen för 100 miljoner medarbetare i över 100 länder, däribland Sverige. Sveriges Bästa Arbetsplatser bygger på resultatet från tusentals medarbetarenkäter i landet, där medarbetare konfidentiellt har utvärderat sina arbetsgivare när det kommer till ledarskap, rättvisa, jämställdhet, tillit, respekt och gemenskap. Sådant som Great Place To Works trettioåriga forskning visar är avgörande för att bygga riktigt bra arbetsplatser, som är lönsamma och gynnsamma för människor och samhällen.

Respondenterna har tagit ställning till 61 påståenden som sammantaget mäter hur väl organisationerna presterar inom dessa avgörande områden.

De 55 organisationer i Sverige som fått högst betyg rankas som Sveriges Bästa Arbetsplatser™ och får använda benämningen under 12 månader.

Om Great Place to Work®

Med stöd från 30 års data är Great Place To Work® världsledaren inom arbetsplatskultur. Genom sin For All™-modell och Trust Index™-undersökning ges organisationer erkännande och verktyg för att skapa en genomgående positiv medarbetarupplevelse.

Great Place To Works uppdrag är att hjälpa varje plats att bli en bra arbetsplats för alla medarbetare i syfte att bygga kulturer som driver affärer samt förbättrar liv och samhälle.

Genom deras globalt erkända och eftertraktade Great Place to Work-certifiering och

och de konkurrenskraftiga listorna över världens bästa arbetsplatser, kan Great Place

To Work-certifierade arbetsgivare attrahera och behålla talanger, jämföra sin företagskultur och öka sina intäkter.

Great Place To Works plattform gör det möjligt för ledare att fånga, analysera

och förstå varje medarbetares upplevelse och jämföra resultaten med data som samlats in från över 100 miljoner anställda i 150 länder. Följ Great Place To Work på LinkedIn,

Facebook och Instagram eller besök greatplacetowork.se och anmäl dig till nyhetsbrevet för att få veta mer.

För mer info, kontakta

Johan Nordenfelt, Informationschef på Erik Olsson Fastighetsförmedling.
Tel: 0733-77 84 40 eller johan.nordenfelt@erikolsson.se

Jeanette Bergvall, vd, jeanette.bergvall@greatplacetowork.com