Barnvaktsservice i Helsingborg

Vi startar en ny verksamhet för familjer som är i behov av banvaktsservice. Vi startar i Helsingborg under hösten 2016. Om verksamheten faller väl ut så står Malmö på tur under 2017.

Föräldrarna

Det är så lätt att glömma bort tvåsamheten när vi blir familj. Det fungerar bra att driva - företaget - Familj men med tiden börjar det skava i kärleksförhållandet. Vi vet att det betyder mycket att få gå ut ett par timmar och sitta ned tillsammans - på tu man hand! Det blir som när Ni var två - för en kort stund.

Barnen

Barn tar skada av att vuxna inte prioriterar sin vuxentid. Barn tar på sig ansvar för situationer som vi vuxna ska kunna hantera men som vi inte alltid orkar se eller göra nåt åt. Barn mår bra av att föräldrar skapar tid för varandra. Barn är experter på känslomässiga stämningar.

Familjeterapeuterna Syd har personal som är utbildade i utvecklingspsykologi & Familjens livscykel. Vår personal som tar hand om Ert barn handleds av psykolog och familjeterapeut med legitimation. Vi som har arbetat med familjer och par under många år vet av erfarenhet att det ibland är tufft att ta hand om det viktigaste - barnen. Vi har under åren som vi har arbetat inom Par- och Familjerådgivningsbranschen saknat det som vi nu har skapat - preventiv och psykoedukativ insats för par och familjers bästa! Ni kan välja och vraka bland barnvaktsservicebolag och även fråga grannflickan/pojken om hjälp med Era barn. Söker Ni däremot utbildad personal i ett härligt gäng för samma peng då tycker Vi att Ni med fördel ska vända Er till oss för rådgivning och offert. Välkommen att fråga om mer info kring vår nya verksamhet.

"Kärlek & Hälsa" är Familjeterapeuterna Syd AB:s ledord. Familjens Hälsa är Vårt Uppdrag är vårt motto. Funktionella relationer till närstående, familj, släkt, vänner och arbetskamrater är grogrund för psykisk och fysisk Hälsa. Vårt arbete är att skapa förutsättningar till öppenhet och funktionell kommunikation i mellanmänskliga relationer.