Johan Mann, vd på Fastigo, är mycket nöjd med toppresultatet.

Fastigo en av Sveriges bästa arbetsplatser

Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation Fastigo blir för tredje året i rad Great Place to Work-certifierade.

– 100 procent av medarbetarna tycker att Fastigo sammantaget är en mycket bra arbetsplats. Vi är otroligt stolta över att ha åstadkommit detta tillsammans, säger Johan Mann, vd på Fastigo.

En Great Place to Work-certifiering är ett bevis på att organisationen uppfattas som en bra arbetsplats av de anställda. För att certifieras ska man nå upp till en nivå om minst 70 procent positiva svar i Trust Index®. Fastigo nådde hela 93 procent av 100 möjliga.

–Om vi som jobbar här på Fastigo och HR-Huset som också ingår i undersökningen, trivs med varandra och vår arbetsplats får vi en enorm kraft att ge våra medlemmar och kunder en förstklassig service i arbetsgivarfrågor och HR-frågor, säger Johan Mann.

Medarbetarna fick ta ställning till 63 påståenden som delades in i fem dimensioner: trovärdighet, rättvisa, respekt, stolthet och kamratskap. Som avslutande fråga fick medarbetarna även svara på om de allt sammantaget ser sin arbetsplats som en mycket bra arbetsplats.

–Vi har i ledningen en hög ambition och arbetar målmedvetet och strategiskt för att vår arbetsplats och Fastigo som arbetsgivare är attraktiv för såväl våra nuvarande som framtida medarbetare. Den här mätningen är ett bevis på att vi i detta ögonblick har lyckats. Vår ambition är nu att hålla oss kvar på den här höga nivån och vara en av Sveriges bästa arbetsplatser även framöver, säger Johan Mann.

Johan Mann, vd Fastigo: 076-762 69 63

Kicki Lilliedrake, kommunikationschef Fastigo: 070-676 69 47