Finnlines nya fartyg erbjuder förstklassiga konferensmöjligheter i skärgården mellan Sverige och Finland

I september i år börjar det första av två nybyggda fartyg att trafikera Finnlines rutt mellan Sverige, Åland och Finland. Förutom en helt ny satsning på passagerarkomfort lanseras även ett nytt konferenskoncept som ska främja havsnära möten.

Finnlines två nybyggda Superstar-fartyg sätts in på rutten mellan Kapellskär, strax utanför Stockholm, Långnäs på Åland och finländska Nådendal med start från september i år. Med de nya fartygen tillkommer moderniteter och bekvämligheter för passagerarna. Dessutom har Finnlines valt att satsa på att erbjuda konferenser av förstklassig kvalité ombord.

– Vårt nya konferenskoncept ME&CO sätter såväl individen som teamet i fokus – med det vidsträckta havet som kuliss. På förmiddagen kan lagandan stärkas med teambuildingövningar och nya kreativa idéer kläckas i våra mötesrum med panoramautsikt över skärgården, för att sedan varva ner i SPA-avdelningen eller yogastudion om eftermiddagen, säger Marco Palmu, Head of Passenger Services, Finnlines.

Mötesrum, restauranger och aktiviteter ombord

Totalt finns här två mindre mötesrum och tre konferensrum, och det ges även möjlighet till att slå ihop rummen och på så sätt skräddarsy varje konferensresa. De minsta mötesrummen rymmer små sällskap om fyra personer och det största upp till 72 personer. Vid tillräckligt stora events kan hela båten, med plats för 1 100 passagerare, chartras.

Baren Barrel Bay med 220 sittplatser kan användas för exempelvis välkomstevent under förmiddagen och det privata rummet Barrel Bay Cabinet med plats för 24 personer kan bokas för mindre middagar eller en vinprovning med tillhörande tapas. Vid större sällskap kan Stellar Lounge, med 180 sittplatser, reserveras för en privat middag.

På däck tolv ges möjligheten att vara ute på däck året om. Denna 400 kvadratmeter stora terrass med glastak rymmer en takbar, lounge, sittgrupper och SPA-avdelningen som är fördelad både utomhus och inomhus med olika sorters bastur och bad. Fartygets bastu- och spaavdelning är även vid bestämda tillfällen bokningsbar för Finnlines konferensgäster.

Inomhusavdelningen på däck 12 huserar även ett gym och en yogastudio. Här kan konferensdeltagarna ladda upp inför dagen, eller varva ner med lite egentid mot kvällen. Dessutom kan gymmet och yogastudion reserveras för gemensam träning, och fysisk eller virtuell personlig tränare finns att tillgå.

Stanna till havs eller bryt ny mark på Åland eller i Finland

Dagligen erbjuder Finnlines både en dags- och en kvällsavgång på linjen, åt varje håll. Det finns möjlighet för att påbörja konferensen ombord fartyget, för att sedan stiga av i åländska Långnäs eller finska Nådendal och fortsätta konferensresan med nya intryck och upplevelser. Det går även bra att tura över havet fram och tillbaka – för dem som vill ha den ultimata upplevelsen till havs. Vid övernattning erbjuds ett flertal olika hyttkategorier i nordisk design.

Fakta om konferens ombord Finnsirius och Finncanopus

Antal mötesrum: 5
Antal hytter: 323
Antal bäddar: 1008
Passagerare: Båda fartygen kan ta 1 100 passagerare var, vilket är dubbelt så mycket som de nuvarande fartygen på samma rutt

För att vara en av de första att boka nästa konferens ombord Finnlines nya fartyg, vänligen kontakta kundtjänst:

passenger@finnlines.com, +46 771 340 900 (öppettider mån-fre kl. 8-18, lör, sön och helgdagar stängt)

För foton och andra förfrågningar, vänligen kontakta Finnlines kommunikationsavdelning:

communications@finnlines.com

Kategorier

Finnlines är ett ledande frakt- och passagerarrederi med verksamhet i Östersjön, Nordsjön och Biscayabukten. Företaget är en del av Grimaldi Group, som är ett av världens största RoRo-rederier och den största aktören inom såväl gods- som passagerartrafiken på de av EU särskilt utpekade “havsmotorvägarna” - Motorways of the Sea. Koncerntillhörigheten gör det möjligt för Finnlines att erbjuda linjesjöfartstjänster till och från samtliga destinationer i Medelhavet, Västafrika, samt Nord- och Sydamerikas Atlantkust.

Kujtime Osmanovski

Presskontakt Sales & Marketing Manager Sweden Passenger Services, Finnlines +46 707846810