Välkommen till presskonferens 18 oktober om Finnlines storsatsning på svensk passagerartrafik och nya fartyg

Finnlines har genomgått en omvandlingsprocess med en ny VD, flera ytterligare nyutnämningar i bolagsledningen och en ny inriktning på affären där man parallellt med att man fortsätter utveckla godstrafiken tagit ett strategiskt beslut om att för första gången även storsatsa på passagerartrafiken, i första steget från Sverige till Åland och Finland, vilket innebär att man går mot strömmen i branschen. Bland annat gör bolaget en gigantisk investering i nya fartyg. Där ingår förutom hållbara RoRo-fartyg även två toppmoderna RoPax-färjor i Superstar-klassen, som kommer att fördubbla passagerarkapaciteten på linjen Kapellskär-Långnäs-Nådendal.

Vid en presskonferens på Finlands ambassad i Stockholm den 18 oktober kl 11.00-12.30, redogör Finnlines nya VD Tom Pippingsköld, tillsammans med Line Manager Antonio Raimo, samt Head of Passengers Marco Palmu för bolagets nya strategiska inriktning och vad som legat till grund för beslutet.

Tid: Tisdagen den18 oktober 2022 klockan 11.00-12.30

Plats: Bankettsalen, Finlands ambassad, Gärdesgatan 9-11 Stockholm

Deltagare:

Tom Pippingsköld, VD Finnlines

Antonio Raimo, Line Manager, Finnlines

Marco Palmu, Head of Passengers, Finnlines

En lättare lunch serveras

OBS FÖRANMÄLAN KRÄVS. Eftersom presskonferensen äger rum i en ambassadbyggnad måste alla besökare föranmälas. Anmäl ditt deltagande så snart som möjligt till jb@ehrenbergsoerensen.com och glöm inte att uppge om du behöver specialkost.

Upplev äkta havs- och skärgårdsanda. Vi erbjuder ett flertal avgångar till Tyskland, Finland och Åland varje dag. Du reser hållbart, eftersom vi säkerställer en smidig leverans av varor mellan länderna. Vi är stolta över att presentera Finnsirius och Finncanopus, de ljusaste stjärnorna på vår rutt Sverige-Finland, som debuterar 2023

Kujtime Osmanovski

Presskontakt Sales & Marketing Manager Sweden Passenger Services, Finnlines +46 707846810
Marco Palmu