Peter Linder, verksamhetsansvarig

Fiskbranschen har ny verksamhetsansvarig

Fiskbranschens Riksförbund har en ny kommunikations- och verksamhetsansvarig. Peter Linder har en gedigen erfarenhet inom kommunikationsområdet och kommer närmast från en roll på kommunikationsbyrån Welcom. Han är en erfaren projektledare och strateg inom kommunikation, påverkan och marknadsföring, både i Sverige och Storbritannien.

Som kommunikations- och verksamhetsansvarig har Peter Linder i uppdrag att driva branschens frågor framåt och att synliggöra den blå livsmedelskedjans värde för Sverige.

- Att arbeta som kommunikations- och verksamhetsansvarig för Fiskbranschens Riksförbund är ett fantastiskt steg vidare. Jag har stor erfarenhet från arbete i och med medlemsstyrda organisationer samtidigt som några år som vd för en kommunikationsbyrå har lärt mig mycket om både ledar- och medarbetarskap. Det finns stora möjligheter för Svensk sjömat och jag hoppas kunna bidra till att öka synligheten för denna spännande och viktiga bransch, säger Peter Linder.

- Jag är mycket glad över att välkomna Peter som genom sin bakgrund och intresse för branschen kan fortsätta vårt gemensamma arbete för en hållbar blå livsmedelskedja i Sverige. Vi säger också ett stort tack till Albin Dahlin som gått vidare till annat uppdrag, säger Krishan Kent, ordförande för Fiskbranschens Riksförbund.